شناسهٔ خبر: 38672088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران:

121مازندرانی به بیماری کرونا ویروس مبتلا شدند

موج نیوز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران گفت : از آغاز بحران کرونایی در استان مازندران تا کنون آزامایش 121 بیمار به کرونا ویروس مثبت اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، سید عباس موسوی اظهار داشت: سامانه خود ارزیابی احتمال ابتلاء به کرونا ویروس در مازندران راه اندازی شد و این سامانه امکان خود ارزیابی و پیگیری از طریق سیستم پزشک خانواده و نظام ارجاع الکترونیک به کاربران را می‌دهد.

وی ادامه داد:  دانشگاه علوم پزشکی مازندران با استقرار پزشک خانواده در کلیه مناطق شهری و روستایی سراسر استان امکانات لازم برای بهره مندی هم استانی‌ها از خدمات مراقبتی و درمانی برای کنترل همه گیری بیماری کروناویروس را مهیا کرده است.

موسوی تاکید کرد : مازندرانی ها می‌توانند با مراجعه به این سامانه خودارزیابی به آدرس http://corona.mazums.ac.ir/loginc.aspx، اطلاعات شخصی خود را در این سامانه وارد و با دقت به تمام سوالات خودارزیابی پاسخ داده و بر اساس توصیه‌هایی که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد عمل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان داشت : از طریق این سامانه برای افرادی که نیازمند مراقبت بیشتر باشند ظرف ۲۴ ساعت از سوی مراقبین سلامت، پزشکان خانواده و یا بهورزان با کاربران تماس گرفته می‌شود تا ادامه روند مراقبت و درمان با آنها پیگیری شود.

موسوی تاکید کرد : در صورتی که در زمان مورد نظر تماسی با کاربر برقرار نگردید، فرد با مراقب سلامت، پزشک خانواده و یا بهورز محل زندگی خود تماس گرفته و یا به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کند.

نظر شما