شناسهٔ خبر: 38637808 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مساجد گیلان در بحران کرونا نذورات عمومی را کم کنند

رشت – ایرنا- دبیر ستاد کانون های مساجد گیلان گفت: با توجه به بحران کرونا مساجد استان از نذورات و احسان عمومی بکاهند و یا قالب آن را تغییر دهند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مساجد همیشه یکی از ظرفیت های بارز هستند و فعالان مسجدی امروز می توانند با آموزش از طریق فضای مجازی در بحران کرونا یاری رسان باشند.
وی اظهار داشت: مدیران کانون های مساجد نسبت به ضد عفونی کردن مساجد و  اماکن مربوط به آن اهتمام ورزند و توجه به وسایل بهداشتی، تامین مایع دستشویی وضوخانه و محدود کردن نذورات و احسان  عمومی را مورد توجه قرار دهند.
دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان همچنین از فعالان مسجدی خواست خانواده های مسن محلات را شناسایی و برای یاری رسانی آنان در راستای تامین مایحتاج آنان برای کاستن از ترددهای ضروری آنها برنامه ریزی کنند.

 حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد افزود : کانون‌های مساجد در این برهه از زمان با احساس تکلیف در کنار ائمه جماعات و اصحاب مساجد، ترویج آموزش بهداشت، کمک به تقویت روحیه مردم و نمازگزاران، تقویت بعد معنوی را در صدر فعالیت های خود قرار داده‌اند.
وی با تاکید بر تولید و تهیه محتواهای آموزشی، بهداشتی و توزیع آن با استفاده از ظرفیت رسانه و شبکه‌های اجتماعی، اعلام کرد: کانون‌های مساجد باید با حضور در فضای مجازی و ایجاد شبکه ارتباطی با تک تک خانوارهای پیرامون خود به آرامش جامعه کمک کرده و در راستای تقویت روحیه، امیدآفرینی و مقابله با شایعات گام بردارند.
۹۱۷ کانون فرهنگی هنری مساجد در گیلان فعال است.

نظر شما