شناسهٔ خبر: 38584590 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کل تامین اجتماعی فارس خبر داد

ارائه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی در فارس با هدف پیشگیری از کرونا

کشاورز گفت: به منظور حفظ سلامت بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران، خدمات از طریق سامانه غیر حضوری با مراجعه به درگاه الکترونیکی eservices.tamin.ir ارائه می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از شیراز، «ابراهیم کشاورز» با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته تامین اجتماعی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در استان، گفت: به منظور حفظ سلامت بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران، خدمات از طریق سامانه غیر حضوری با مراجعه به درگاه الکترونیکی eservices.tamin.ir ارائه می شود و تقاضیان می توانند، درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس افزود: افرادی که قصد دریافت دفترچه جدید دارند، قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی، می توانند از طریق این سامانه خدمات غیرحضوری، درخواست خود را ثبت کنند تا در زمان حضور، دفترچه آنان در کمترین زمان ممکن تحویل داده شود.

وی اضافه کرد: دفترچه های درمانی که تا پایان بهمن ماه اعتبار دارند، بدون نیاز به مراجعه به شعب و یا کارگزاری ها تا پایان فروردین ماه 1399 دارای اعتبار خواهند بود.

کشاورز با اشاره به دریافت لیست و حق بیمه به صورت غیر حضوری عنوان کرد: 97 درصد از لیست و حق بیمه کارگاه های تحت پوشش تامین اجتماعی فارس در حال حاضر به صورت غیرحضوری انجام می شود.

وی ادامه داد: اخذ اثر انگشت در قراردادها و فرم های مربوط به فرآیندهای حضوری ارائه خدمات بیمه ای نیز متوقف می شود و برای انعقاد قرارداد متقاضیان ادامه بیمه های غیر اجباری، رانندگان ، کارگران ساختمانی و ... نیاز به انجام معاینات پزشکی  بدو بیمه پردازی تا پایان اسفند 98 نیست و با  تعهد کتبی در زمان مناسب دیگری معاینات انجام خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس اعلام کرد: بازرسی های تایید احراز اشتغال و امور بیمه شدگان بیمه بیکاری، احراز اشتغال قالیبافان، کارگران ساختمانی و... در مهلت تعیین شده نیز تا اطلاع ثانوی صورت نمی پذیرد.

 

 

پایان پیام/ 664

نظر شما