شناسهٔ خبر: 68692242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

۱۷۰ هزار مازندرانی در جنگ تحمیلی نقش آفرینی کردند

راضیه عنایتی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه مردم دیار علویان در دوران دفاع مقدس کارنامه درخشانی داشتند، گفت: بیش از ۱۷۰ هزار نفر از استان در دوران دفاع مقدس حضور فعال داشته و غالبا خط‌شکن بودند.

صاحب‌خبر -

محمدحسن سلامی ظهر امروز در همایش رسانه و دفاع مقدس با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس از ارزشهای جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: نخستین روزهای شکل گیری سپاه و بسیج، با وجود دسیسه‌های متعدد دشمن برای تفرقه بین ارتش و سپاه، اما وحدتی که بین نیروهای مسلح وجود داشت سبب پیروزی‌های چشمگیر و برهم زدن نقشه‌های دشمنان شد که نباید از یادها فراموش شود.

وی با بیان اینکه باید جوانان را نسبت به مقاومت و جهاد ۸ ساله بیشتر آگاه کرد، افزود: مردم ما به این نیت در جنگ شرکت می‌کردند که برای آنان جهاد و رمز موفقیت در دفاع مقدس بود.

سلامی با اشاره به اینکه گاهی یک پیام و اشاره امام(ره) پیروزی‌های بزرگی را رقم می‌زد، گفت: حضور مردم در صحنه، از دیگر عوامل پیروزی در جنگ بود که در سنگرهای مختلفی چون اقتصاد، فرهنگ و رسانه در پشت جبهه فعالیت داشتند.

وی با بیان اینکه وحدت نیروهای مسلح، روحیه انقلابی، ایثار و شهادت ما را در دفاع ۸ ساله پیروز کرد، افزود: حضور بیش از ۳۰ گردان مهندسی دفاع مقدس با حضور جوانان مایه پیروزی‌های رزمندگان بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: مردم دیار علویان در دوران دفاع مقدس کارنامه درخشانی دارند، جوانان شهید این استان کارنامه درخشانی در ایثار در فداکاری داشته و همت والای مردم این خطه فقط به دوران دفاع مقدس خلاصه نمی‌شود.

وی گفت: نقش استان مازندران در این دوران غیرقابل انکار بوده و بیش از ۱۷۰ هزار نفر از استان در دوران دفاع مقدس حضور فعال داشته و هر جایی که رزمندگان خط شکن این استان در منطقه عملیاتی حضور داشتند مایه دلگرمی همرزمانشان بوده‌اند.

 سلامی افزود: غائله کردستان، حماسه سوسنگرد، دفاع از حرم اهل بیت، حماسه خان طومان که به نام مازندران ثبت شد، گوشه‌ای از حماسه مردمی است که همت بزرگی انجام دادند و امسال در چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس این حماسه‌ها قدردانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس یعنی، فرهنگ ایستادگی، مقاومت و معنویت که جامعه را زنده نگه داشتهاست، درباره برنامه‌های این هفته گفت: بیش از ۲۰ هزار برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود که برنامه فرهنگی در صداوسیما و رسانه‌ها از جمله آن است و تلاش می‌کنیم سیره شهیدان زنده بماند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه شورای برنامه‌ریزی دومین اجلاسیه ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید، با ۲۲ کارگروه فعالیت کرده و ۱۲ مهر مراسم اصلی اجلاسیه است، افزود: نمایشگاه ارکان و موزه دفاع مقدس در استان از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود.

سلامی افزود: مصادف با آغاز سال تحصیلی امسال درس معارف دفاع مقدس که تاکنون در برخی دانشگاه‌ها به صورت داوطلبانه ارائه شده، در کل دانشگاه‌های استان برای دانشجویان ارائه می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما