شناسهٔ خبر: 38550049 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمله پلیس یونان به آوارگان سوری در مرز ترکیه

تهران- ایرنا- منابع خبری روسیه و ترکیه ساعتی پیش اعلام کردند پلیس یونان برای جلوگیری از ورود آوارگان سوری از طریق مرز ترکیه، با گاز اشک آور و نارنجک های شوک آور آنها را مورد حمله قرار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روزنامه دیلی صباح ترکیه، پلیس مرزی یونان روز شنبه برای جلوگیری از ورود آوارگان سوری به این کشور، از گاز اشک آور و نارنجک های شوک دهنده استفاده کرد. دولت یونان اعلام کرده است که مصمم به جلوگیری از ورود پناهجویان از طریق مرز ترکیه به خاک این کشور است.

دولت آتن اعلام کرده که امروز مانع از ورود غیرقانونی چهار هزار آواره از خاک ترکیه به یونان شده است.

این خبر امروز و همزمان با سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درباره رویدادهای اخیر سوریه منتشر شد. اردوغان ساعتی پیش در سخنان گفت که تا پایان امروز، ۲۵ هزار آواره سوری از طریق مرز ترکیه وارد خاک اروپا خواهند شد.

«نیکوس پاناگیوتوپولاس» وزیر دفاع یونان روز شنبه (امروز)، یک روز پس از اعلان ترکیه مبنی بر اینکه دیگر مانع ورود مهاجران به اروپا نمی شود، گفت: در طول شب نیروهای امنیتی مانع ورود  غیرقانونی مرزی شده اند. وی افزود: چندین مهاجر دستگیر شده اند.

وزیر کشتیرانی یونان که مسئولیت حفاظت مرزی را هم برعهده دارد، از افزایش کنترل بر تنگه های میان جزایر یونان در شرق دریای اژه و سواحل ترکیه خبر داد. وی گفت: مرزهای یونان، مرزهای اروپا است.

تلویزیون دولتی یونان نیز گزارش داد که اوضاع متشنج است و برخی مهاجران موفق به عبور از رودخانه مرزی با استفاده از قایق های بادی شده اند.

در پی این شرایط، دولت یونان صبح شنبه جلسه بحران تشکیل داد تا در مورد مساله مهاجران بحث و گفت و گو کند.

اوایل روز جمعه اندکی پس از کشته شدن ۳۳ سرباز ترک در حمله هوایی در ادلب در شمال سوریه، یک مقام ارشد ترکیه گفت: آنکارا از این پس دیگر دروازه های مرزی خود را به روی پناهجویانی که می خواهند به اروپا بروند، نمی بندد.

گفته می شود در پی درگیری ها در ادلب بیش از یک میلیون سوری آواره شده اند. 

نظر شما