شناسهٔ خبر: 68197614 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توافق الجزایر و نیجر برای احیای روابط

الجزایر و نیجر توافق کردند تا روابط دوجانبه خود را بر اساس اصول حسن همجواری، برادری و دوستی بین دو کشور احیا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر با هیأتی به ریاست علی ماهامانه لمین زین، نخست وزیر نیجر دیدار کرد و طرفین در خصوص احیای روابط دوجانبه بر اساس حسن همجواری، برادری و دوستی بین دو کشور توافق کردند.

در بیانیه مطبوعاتی صادره از سوی نخست وزیر نیجر در وب سایت ریاست جمهوری الجزایر آمده است: این هیأت توسط ژنرال عبدالرحمن چیانی، رئیس شورای ملی حفاظت از میهن (CNSP) و رئیس جمهور نیجر به الجزایر اعزام شده است و پیام مهمی برای رئیس جمهور الجزایر دارد.

علی ماهامانه لمین زین گفت که روابط بین الجزایر و نیجر به دلیل کودتای نظامی علیه محمد بازوم رئیس جمهور سابق نیجر در ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۳ آسیب دید؛ لذا باید روابطمان که در نتیجه این کودتا آسیب دیده بود را احیا می‌ کردیم.

نخست وزیر نیجر اضافه کرد: نیجر، الجزایر را به عنوان یک کشور برادر، همسایه و دوست می‌ بیند و از همان دقایق اولیه تهدید حمله، غیبت این برادر و همسایه خود را احساس کردیم.

گفتنی است عناصر وابسته به گارد ریاست جمهوری نیجر صبح روز چهارشنبه ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۳، کودتا کرده و محمد بازوم، رئیس جمهور این کشور را در داخل کاخ ریاست جمهوری بازداشت کردند.

ژنرال عبدالرحمن چیانی، فرمانده گارد ریاست جمهوری، در ۲۸ ژوئیه رهبری شورای ملی حفاظت از میهن (CNSP) را بر عهده گرفت و رئیس دولت انتقالی شد.

نظر شما