شناسهٔ خبر: 38545907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تغذیه سالم یکی از راه های پیشگیری از ویروس کرونا است

متاسفانه طی روزهای اخیر شاهد ورود ویروس کرونا به کشور بودیم و مردم برای در امان ماندن از این بیماری به هر روشی متوسل می شوند اما رعایت نکات تغذیه ای یکی از نکات مهم برای مقابله با کرونا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، متاسفانه طی روزهای اخیر شاهد ورود ویروس کرونا به کشور بودیم و مردم برای در امان ماندن از این بیماری به هر روشی متوسل می شوند اما همانطور که پزشکان و مسئولین وزارت بهداشت گفته اند، در مرحله اول حفظ آرامش و جلوگیری از هرگونه اضطراب و نگرانی مهمترین راه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا است همچنین رعایت نکات تغذیه ای نکته ای مهم برای مقابله با کرونا است که نکات تغذیه ای برای پیشگیری از بیماری کرونا مطرح می شود.

 

از هویج و کدوحلوایی، سبزی یا سالاد در غذاهای روزانه استفاده شود، از مصرف سوسیس و کالباس و سایر فست فودها و غذاهای چرب و سنگین اجتناب شود، استفاده از منابع پروتئین در غذای روزانه مثل حبوبات یا تخم مرغ حائز اهمیت است.

 

کمبود ریز مغذی هایی مثل آهن و روی هم سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند، از منابع غذایی این دوریز مغذی مثل حبوبات به عنوان جایگزین مناسب گوشت، شیر و لبنیات و سبزی های برگ سبز و انواع خشکبار بیشتر استفاده شود.

 

از خوردن غذاهایی که خوب پخته نشده مثل تخم مرغ عسلی و نیمرو، کباب هایی که مغز پخت نشده اند،خودداری شود، از خوردن غذا و مایعات در مکان هایی که از نظر بهداشتی مورد اطمینان نیستند خوداری شود، در صورتی که علائم سرماخوردگی دارید از غذاهای آبکی مثل سوپ و آش و مایعات گرم استفاده کنید.

 

از جوانه ها گندم، ماش و شبدر در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید، از میوه های حاوی آنتی اکسیدان فصل مثل انار، پرتقال های تو سرخ، گریپ فروت و استفاده کنید، مواد غذایی شیرین را محدود کنید، از روغن های جامد استفاده نکنید و ترجیحا از روغن زیتون استفاده کنید.

 

از ادویه جاتی مانند زردچوبه و زعفران در این روزها بیشتر استفاده نمایید، از بین انواع مغزهای گیاهی، گردوی داخل پوسته چوبی، بهترین گزینه است که در طول روز مصرف شود، مصرف روزانه خانواده کلم را فراموش نکنید، از کنسرو استفاده نکنید.

 

خواب کافی داشته باشید، از فرآورده های پروبیوتیکی یا مکمل آن استفاده کنید، شکلات تلخ بخورید، از کنجد و ارده در برنامه غذایی خود استفاده کنید، حتما ویتامین D خون خود را چک کنید، اگر کمبود دارید حتما درمان کنید و آهن خون خود را چک کنید،کم خونی سبب ضعف سیستم ایمنی می شود.

پایان پیام/ 483

نظر شما