شناسهٔ خبر: 38516971 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نانوذرات طلا سلول‌های سرطانی را شناسایی می‌کند

دانشمندان استرالیا از نانوذرات طلا برای ردیابی سیگنال‌هایی که از طریق سلول‌های سرطانی به بدن فرستاده می‌شود، استفاده کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، دانشمندان استرالیا از نانوذرات طلا برای ردیابی سیگنال‌هایی که از طریق سلول‌های سرطانی به بدن فرستاده می‌شود، استفاده کردند.

آنها باور دارند، پیشرفت آنها می‌تواند منجر به تشخیص زودرس و درنهایت درمان موثرتر سرطان شود که همین موضوع بقای پس از ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد.

دانشمندان دانشگاه کوئینزلند استرالیا با آشکار ساختن یافته‌های خود توضیح دادند که این نانوذرات طلا به تشخیص و نظارت بر وزیکول‌های خارج سلولی (EV) در جریان خون کمک می کند.

دانشمندان همچنین با شناسایی و نظارت بر وزیکول‌های خارج سلولی می‌توانند تغییرات اساسی در سرطان را پیگیری کنند. 

جینگ وانگ، پژوهشگر مؤسسه مهندسی زیست فناوری استرالیا گفت: سلول‌های سرطانی از نانوذرات EV به منظور دستکاری سلول‌های اطراف خود و همچنین سرکوب و دستکاری سیستم ایمنی بدن استفاده می‌کنند.

نانوذرات طلا هنگام برخورد با نور لیزر، سیگنال منحصر به فردی از خود ساطع می‌کنند که می‌تواند به میزان قابل توجهی کمک کند.

 این تیم پژوهشی باور دارند که فناوری جدید می‌تواند جایگزین فناوری‌های تصویربرداری پرهزینه سرطان باشد و ممکن است روزی در مطب پزشکان در سراسر جهان رایج شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما