شناسهٔ خبر: 38498414 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گزارش رسانه فرانسوی از صف‌های طولانی تهیه ماسک‌ در کره‌جنوبی

تهران- ایرنا- یک رسانه فرانسوی با انتشار فیلمی، به وضعیت کره‌جنوبی در پی افزایش مبتلایان ویروس کرونا و صف‌های طولانی در این کشور برای خرید ماسک‌های بهداشتی پرداخت.

صاحب‌خبر -

تارنمای شبکه فرانس ۲۴ در یک گزارش ویدئویی از صف‌های چند صد نفری در مقابل یک فروشگاه در کره‌جنوبی نوشت: چند صد نفر از ساکنان برای خرید ماسک‌های بهداشتی، ساعت‌ها در مقابل این سوپرمارکت صف می‌کشند.
کره‌جنوبی، به کشوری با بیشترین تاثیرپذیری از ویروس کرونا در خارج از چین تبدیل شده است.
 


طبق آخرین اخبار، مبتلایان به ویروس کرونا در کره‌جنوبی به سرعت در حال افزایش است و از صبح امروز (چهارشنبه) تا بعدازظهر، با افزایش ۳۰۰ نفری، به یک هزار و ۳۰۰ نفر رسیده و تاکنون جان ۱۲ نفر را در کره‌جنوبی گرفته است.
در شهر «دئیگو» از ۲.۵ میلیون نفر جمعیت این شهر خواسته شده که در منازل خود بمانند.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره‌جنوبی، ۲۱۰ هزار نفر از اعضای یک فرقه که فعالیت‌های مذهبی در شهر دایه گو در جنوب شرق پایتخت انجام می‌داده‌اند ، مورد آزمایش کرونا قرار گرفته‌اند زیرا شماری از کسانی که به صورت خوشه‌ای در این شهر مبتلا شده‌اند، در یک کلیسای شهر تجمعاتی برگزار می‌کرده‌اند.

کره‌جنوبی ۲۰ ژانویه(۳۰ دی‌ماه) نخستین مورد ابتلا به کرونا را خبر داد. مسافر چینی که از شهر ووهان مرکز چین و کانون شیوع بیماری به این کشور سفر کرده بود.
طبق اعلام نهادهای بهداشتی کره‌جنوبی، شمار مبتلایان در چند روز آینده باز هم افزایش خواهد یافت و همه باید برای مقابله و مهار ویروس آمادگی کافی داشته باشند.

همچنین امروز فرماندهی نیروهای آمریکایی اعلام کرد که یک  سرباز این کشور در کره جنوبی مبتلا به کرونا تشخیص داده شد.
این سرباز ۲۳ ساله آمریکایی در شهر چیلگوک در جنوب شرقی کره‌جنوبی و در نزدیکی شهر دئیگو مرکز شیوع کرونا مستقر  بوده و اکنون در محل زندگی خود قرنطینه شده است.
2023

نظر شما