شناسهٔ خبر: 38491503 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بررسی بالینی خانواده بیماران مشکوک کرونا بستری در بیمارستان‌های گلستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: خانواده تمام افرادی که در بیمارستان‌ها مشکوک به کرونا هستند و بستری می‌شوند مورد پایش و بررسی بالینی قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

سراج‌الدین عارف‌نیا صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، اظهار کرد: از چهارشنبه گذشته تاکنون که موضوع کرونا در استان قم اعلام شد، استان را آلوده فرض کردیم.

وی ادامه داد: ما در این مدت هر بیماری که با علائم بالینی بستری شد منتظر مثبت شدن گزارش نشدیم و بلافاصله تعطیلی مدارس و بازارها و آموزش ها را آغاز کردیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: در این مدت یک مورد مثبت قطعی در استان گزارش شده و موارد مشکوکی هم که ارسال می‌کنیم احتمال مثبت شدنش زیاد است.

عارف‌نیا تاکید کرد: اما بر این نکته هم دقت کنیم که 90 درصد موارد مراجعه کننده به بیمارستان‌های استان سرپایی درمان می‌شوند.

وی اضافه کرد: متوسط روزانه در بیمارستان‌های استان گلستان بستری بیماران حاد تنفسی روزانه 60 مورد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: ما برای هر فردی که علائم بالینی آن نشان می‌دهد احتمال ابتلای وی به بیمار کرونا زیاد است، بلافاصله تیم بهداشت استان به خانواده وی مراجعه و معاینات و نمونه‌برداری لازم و آموزش مورد نظر را انجام می‌دهید.

عارف‌نیا در خصوص بیمار بهبودیافته کرونا در استان گلستان بیان کرد: شب گذشته تیم ما به خانواده این فرد مراجعه و آموزش‌های تکمیلی و معاینات تکمیلی را انجام داد.

وی گفت: این بیمار در شهرستان آزادشهر بستری بود که خوشبختانه بهبود یافته و مرخص شده است.

انتهای پیام/83004

نظر شما