شناسهٔ خبر: 38482465 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در مواقع بارندگی چگونه رانندگی کنیم؟

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور جانشین پلیس راهور فاتب در خصوص نحوه رانندگی در شرایط بارانی چنین می‌گوید: همیشه در مواقع بارندگی تمرکز خود را در رانندگی بالا ببرید و تمام حواس خود را به رانندگی معطوف دارید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور جانشین پلیس راهور فاتب در خصوص نحوه رانندگی در شرایط بارانی چنین می‌گوید: همیشه در مواقع بارندگی تمرکز خود را در رانندگی بالا ببرید و تمام حواس خود را به رانندگی معطوف دارید.

به یاد داشته باشید منبع آب شیشه شوی را به طور مرتب کنترل کنید تا پر باشد و از سالم بودن عملکرد برف پاک کن‌ها مطمئن باشید و بسته به شدت باران، سرعت برف پاک کن را تنظیم کنید تا دید کافی به جلو داشته باشید.‌

می‌بایست هنگام بارندگی، حداکثر سرعت‌های مجاز تعیین شده برای معابر مختلف کاهش یابد و راننده باید با کمترین سرعت رانندگی کند.

به یاد داشته باشید پس از بارش باران به خصوص در اوایل بارندگی وقتی که تازه زمین‌تر شده، اصطکاک کاهش می‌یابد و به علت مخلوط شدن آلودگی‌های سطحی مانند روغن ماشین و گرد و خاک که به طور معمول روی سطح همه خیابان‌ها و جاده‌ها قرار دارند زمین بلغزنده شده و اینجاست که باید سرعت وسیله نقلیه کنترل شود.

از سبقت گرفتن در هوای بارانی بپرهیزید. چرخاندن فرمان به مقدار زیاد، ضربه‌ای به عقب خودرو می‌زند که موجب سُر خوردن آن می‌شود و خودرو در جهت عکس حرکت برمی گردد.

* همیشه، روشن کردن چراغ‌های جلو هنگام بارندگی

وضعیت و شرایط لاستیک خودرو نقش مهمی در جلوگیری از سوانح، به خصوص در جاده‌های لغزنده دارند. فشار یا باد لاستیک در شرایط دمایی مختلف متفاوت است که با تغییر فصول باید تغییر کند.

بدانید که حفظ فاصله طولی در آب و هوای بارانی بسیار مهم است در این شرایط حفظ فاصله‌ی طولی باعث می‌شود، هنگام حادثه، شما فرصت کنترل و نگه داشتن ماشین برای جلوگیری از برخورد را داشته باشید.

از مناطقی که دارای جمع شدگی آب است رد نشوید، چون از عمق آب و یا وجود چاله یا گودالی عمیق در آن قسمت مطلع نیستید و این کار شاید موجب شود خودروی شما در چاله‌ای بیافتد و آسیب ببیند.

وی از رانندگان خواست در شرایط جوی بارانی همیشه با سرعت مطمئن رانندگی نمایند و سرعت مطمئن سرعتی است که راننده خود می‌داند اگر از آن بیشتر براند کنترل وسیله نقلیه از دست وی خارج شده وخدای ناکرده دچار حادث می‌گردد. پس در شرایط بارانی، با سرعت مطمئنه رانندگی نمایید.

نظر شما