شناسهٔ خبر: 38452973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ملخ‌ها را در پارسیان زمین‌گیر می‌کنیم!

فرماندار پارسیان گفت: با اقدام جهادی و تلاش شبانه نمی‌گذاریم ملخ‌های صحرایی آسیبی به مردم و بویژه کشاورزان این شهرستان وارد کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مجتبی رضاپور در نشست ستاد هماهنگی مبارزه با ملخ صحرایی در این شهرستان بیان داشت: مدیریت جهادکشاورزی پارسیان نیز آمادگی لازم را برای مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی به باغ‌ها و مزرعه‌های کشاورزی را دارد.

وی با اشاره به هجوم ملخ‌های صحرایی به برخی از مزرعه‌های بخش مرکزی پارسیان اظهار داشت: هم اکنون ۹۰۰ لیتر سم از تهران و ۳۰۰ لیتر سم از بندر لنگه خریداری شده و روزانه ۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان سم پاشی خواهد شد.

فرماندار پارسیان اظهارداشت: همه اعضای ستاد بحران مبارزه با ملخ صحرایی باید براساس تکالیفی که دارند همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم این بحران را مدیریت کرده و پشت سر بگذاریم.

رضاپور در ادامه بر همکاری دهیاران و اعضای شورای روستاها و همچنین ادارات عضو ستاد بحران با مدیریت جهاد کشاورزی در راستای رصد و پایش ملخ در سطح شهرستان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مؤلفه مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی در مزارع، اقدامات سنجیده با همکاری و همراهی کشاورزان است، گفت: داشتن امکانات و تعامل و همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی و در اختیار گذاشتن خودروهای ادارات در راستای مبارزه و سم پاشی به منظور سریع‌تر پیش بردن اهداف عنوان کرد.

فرماندار پارسیان تاکید کرد: ادارات متولی امر باید نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی مردم و کشاورزان از خطرهای ناشی از هجوم ملخ و پیامدهای های آن و همچنین روش‌های مقابله و پیشگیری اقدام کنند.

شهرستان پارسیان در دورترین نقطه غرب هرمزگان واقع شده است.

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما