شناسهٔ خبر: 38438744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ملخ‌ها در پارسیان زمین‌گیر می‌شوند

فرماندار پارسیان گفت: با اقدام جهادی و تلاش شبانه‌روزی، نمی‌گذاریم ملخ‌های صحرایی آسیبی به مردم و به‌ویژه کشاورزان این شهرستان وارد کنند و زمینگیرشان می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مجتبی رضاپور در نشست ستاد هماهنگی مبارزه با ملخ صحرایی در این شهرستان افزود: مدیریت جهاد کشاورزی پارسیان نیز آمادگی لازم را برای مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی به باغ‌ها و مزرعه‌های کشاورزی را دارد.

وی با اشاره به هجوم ملخ‌های صحرایی به برخی از مزرعه‌های بخش مرکزی پارسیان، استان هرمزگان اظهار داشت: هم‌اکنون ۹۰۰ لیتر سم از تهران و ۳۰۰ لیتر سم از بندرلنگه خریداری‌شده و روزانه ۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان سم‌پاشی خواهد شد.

فرماندار پارسیان اظهار داشت: همه اعضای ستاد بحران مبارزه با ملخ صحرایی باید بر اساس تکالیفی که دارند همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم این بحران را مدیریت و پشت سر بگذاریم.

‌رضاپور در ادامه بر همکاری دهیاران و اعضای شورای روستاها و همچنین ادارات عضو ستاد بحران با مدیریت جهاد کشاورزی در جهت رصد و پایش ملخ در سطح شهرستان تأکید کرد.

وی گفت: مهم‌ترین مؤلفه مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی در مزارع، اقدامات سنجیده با همکاری و همراهی کشاورزان است.  

فرماندار پارسیان بیان کرد: داشتن امکانات و تعامل و همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی و در اختیار گذاشتن خودروهای ادارات در راستای مبارزه و سم‌پاشی در جهت سریع‌تر پیش بردن اهداف عنوان کرد.

رضاپور تأکید کرد: ادارات متولی امر نسبت به اطلاع‌رسانی جهت آگاهی مردم و کشاورزان از خطرهای ناشی از هجوم ملخ و پیامدهای آن و همچنین روش‌های مقابله و پیشگیری اقدام نمایند.

شهرستان پارسیان در دورترین نقطه غرب هرمزگان واقع‌شده است.

نظر شما