شناسهٔ خبر: 38452701 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حوزه بهداشت و رفاه

انجام بیش از ۱۷۰۰ آزمایش تشخیص ویروس کرونا در کشور

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از انجام حدود ۱۷۵۰ آزمایش تشخیص ویروس کرونا (corona) در ۵ آزمایشگاه کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد مهدی گویا در جلسه خبری در بیمارستان مسیح دانشوری که با موضوع تشریح عملکرد این بیمارستان در مبارزه با ویروس کرونا امروز دوشنبه برپا شد، خاطرنشان کرد:باید از کارکنان درمانی این بیمارستان سپاسگذاری کنم که بدون خستگی (Fatigue) در روند رسیدگی به بیماران مبتلا به این ویروس تمام سعی خود را بکار گرفتند.

او ادامه داد:بیمارستان مسیح دانشوری بیمارستانی ویژه است که مدرن ترین امکانات را در اختیار دارد و کارکنان آن از جان خویش مایه گذاشتند که به نمایندگی از وزارت بهداشت امروز اینجا حضور پیدا کردم تا از تک تک آن ها قدردانی کنم. از کادر پرستاری که با مشقت های فراوانی روبرو بودند ولی تلاشی بدون خستگی را بکار گرفتند قدردانی می کنم و زحمات آن ها فراموش شدنی نیست و مردم ما باید این موضوع را بدانند.

گویا در تشریح نکته هایی در مورد این بیماری بیان کرد:از لحظه ای که امکانات تشخیص این بیماری در اختیار ما قرار گرفت یعنی از روز دوشنبه هفته قبل تا به امروز حدود ۱۷۵۰ آزمایش در ۵ آزمایشگاه که یکی از مهمترین آن ها آزمایشگاه بیمارستان مسیح دانشوری بوده انجام شده است. در واقع بطور متوسط هر آزمایشگاه ما بیش از ۳۰۰ آزمایش پیچیده تخصصی را انجام داده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تأکید کرد:با استفاده از روش های مدرن درمانی و به کارگیری امکانات پزشکی و همینطور داروهایی که بیماران مبتلا به این ویروس دریافت کردند اغلب آن ها روند رو به بهبود دارند و تجاربی که در بیمارستان مسیح دانشوری شکل گرفته میتواند در اختیار خیلی از کشورهای جهان قرار بگیرد.

نظر شما