شناسهٔ خبر: 38451404 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

گویا خبر داد؛

انجام بیش از ۱۷۰۰ آزمایش کرونا در یک هفته گذشته/ اکثر بیماران رو به بهبود هستند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از انجام بیش از ۱۷۰۰ آزمایش کرونا در یک هفته گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ محمد مهدی گویا (رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت) در نشست مشترکی که با مدیران بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات جامعه درمانی و پرستاری کشور گفت: بابت همه زحماتی که کادر درمانی و پزشکی در این مدت به صورت شبانه روزی کشیدند و بدون آنکه احساس خستگی کنند به کار خود ادامه دادند. از تک تک پرسنل بیمارستانی و پرستاری تشکر می کنم چراکه در این مدت با سختی‌هایی روبرو بودند و زحمات آنها هرگز فراموش شدنی نیست.

او با اشاره به اقداماتی که در بیمارستان مسیح دانشوری در حال انجام است اظهار داشت: بیمارستان مسیح دانشوری بیمارستان ویژه‌ای است و پیچیده‌ترین موارد ابتلا به بیماری های ریوی به آنجا مراجعه می کنند و مدرنترین امکانات را در اختیار می‌گذارند.

گویا با اشاره به اقداماتی که در این مدت در زمینه تشخیص بیماری انجام شده است گفت: از لحظه‌ای که امکانات تشخیص این بیماری را در اختیار گرفتیم یعنی از دوشنبه هفته گذشته،‌ تاکنون بیش از هزار و ۷۰۰  آزمایش در ۵ آزمایشگاه که یکی از مهمترین‌ها همین آزمایشگاه بیمارستان مسیح دانشوری است انجام شده  است. هر آزمایشگاهی به طور متوسط و روزانه بیش از ۳۰۰ آزمایش پیچیده تخصصی انجام شده است که با استفاده از روش‌های مدرن و تشخیصی بوده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت  گفت: اکثر بیماران با استفاده از روش‌های مدرن تشخیصی و درمانی، همچنین امکانات و داروهایی دریافتی بهبود یافته اند و  تجربه ما می‌تواند مورد استنفاده  بسیاری از کشورهای دنیا قرار گیرد.

نظر شما