شناسهٔ خبر: 38427418 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

در پی اخبار نگران‌کننده‌ی کرونا در تبریز؛

ماسک "بی تیکه چورح" شد/ خط و نشان تعزیرات برای محتکران

در شرایطی که ماسک‌های پزشکی در اکثر داروخانه‌های تبریز کمیاب شده، سازمان تعزیرات حکومتی استان اعلام کرد سه داروخانه به همراه یک انبار محتکر ماسک به دستور دادستان تبریز پلمپ شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، همزمان با خبر شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، استفاده از ماسک در بین مردم به شدت افزایش یافت، در پی نگرانی مردم از خطر ابتلا به کرونا، این کالای پزشکی در تبریز کمیاب و حتی نایاب شد، برخی از داروخانه‌های تبریز در سر در مغازه خود با عبارت «ماسک و ژل ضدعفونی نداریم» از همان ابتدا مشتریان خود را مایوس می‌کنند.

در شرایطی که ماسک همیشه و همه جا موجود بود و به یکباره کمیاب شد، تفاسیر مختلفی بیان می‌شود. عده‌ای می‌گویند که مردم از خطر شیوع گسترده کرونا به داروخانه‌ها هجوم برده و بیش از نیاز خود تهیه و نگهداری کردند، برخی دیگر معتقدند افراد سودجو برای افزایش قیمت، ماسک‌ها را در انبار احتکار کرده‌اند.

خبرنگار میدانی آناج برای پیگیری این موضوع در سطح شهر گشتی زده و برای تهیه ماسک به چند داروخانه و حتی هلال احمر تبریز مراجعه کرده ولی به طور کل در هیچ یک از این مراکز یاد شده ماسک پزشکی موجود نبوده است. اغلب داروخانه‌ها یا دست نوشته‌ای به شیشه چسبانده و یا با اعلام اینکه ماسک نداریم مشتریان خود را با دست خالی راهی می‌کنند. این درحالی است که هنوز به طور رسمی وجود ویروس کرونا در تبریز تایید نشده است البته در چند استان کشور از جمله، قم، تهران و گیلان، وجود ویروس کرونا تایید شده و تاکنون تلفاتی هم داشته است.

معمولا اغلب کالاهایی که در شرایط بحرانی، به شدت نیاز جامعه است توسط افراد سودجو احتکار می‌شود در این راستا دیروز در تبریز 3 داروخانه و یک انبار احتکار ماسک‌های پزشکی به دستور دادستان تبریز و توسط عوامل سازمان تعزیرات حکومتی پلمپ شد.

محمودی مسئول روابط عمومی تعزیرات حکومتی استان در این رابطه به خبرنگار آناج گفت: دیروز گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی و بازرسان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، 3 داروخانه به همراه یک انبار پر از ماسک را کشف و به دستور دادستان تبریز پلمپ کردند. مکاتبات لازم با دستگاه‌های ذی‌ربط برای تامین ماسک مورد نیاز مردم انجام گرفته است. گشت‌های بازرسی تعزیرات هم آمادگی دارند هر گزارشی از طرف مردم یا سایر دستگاه‌ها به منظور احتکار ماسک یا هر کالای دیگری باشد به صورت فوری رسیدگی و برخوردکند.

وی گفت: برخی از داروخانه‌های سطح شهر یا موجودی خود را تمام کرده‌اند و یا از فروش آن خودداری می‌کنند، در این راستا نامه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی ارسال شده اگر قرار است ماسک‌های پزشکی در اختیار مردم قرار بگیرد توسط مراکز معتبر این دانشگاه صورت گیرد تا مشکلی در توزیع این کالای پزشکی به وجود نیایید.

انتهای پیام/

نظر شما