شناسهٔ خبر: 38409826 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تعداد مبتلایان به کرونا در ایتالیا به ۵۱ نفر رسید/ ۲ نفر جان باختند/ تعطیلی ۱۰ شهر و لغو بزرگترین نمایشگاه جهانی عینک

صاحب‌خبر -

شفقنا- با شیوع ویروس کرونا در ایتالیا تعداد افراد مبتلا به این ویروس به ۵۱ نفر رسیده است و تاکنون دو نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز  ایتالیا ۱۰ شهر در شمال این کشور را به حالت تعطیل درآورد و ایتالیا به اولین کشوری در اروپا تبدیل شد که اتباع آن را در اثر ویروس کرونا جان باخته اند.
بنابراین گزارش
روز گذشته آمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا ۴ برابر شده بود و به ۱۶ نفر رسیده بود ولی این آمار امروز به ۵۱ نفر افزایش یافت.
براین اساس همه گردهمایهای عمومی در ایتالیا لغو شده و به شاغلین  مناطق آسیب دیده گفته شده که فعلا در خانه بمانند.
ایتالیا با بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا متمرکز در لمباردی، قلب اقتصادی و صنعتی این کشور، بیشترین آسیب دیده کرونا در اروپا است.
گفته شده که همه کسانی که آزمایش شان مثبت بوده است افرادی هستند که در تاریخ ۱۸-۱۹ فوریه با اورژانس و بیمارستان تماس داشته اند.
به حدود ۵۰،۰۰۰ نفر از ساکنین شهرهایی که کرونا در آنها شایع شده گفته شده که در داخل خانه بمانند و اجتماعات عمومی از جمله مسابقات گروهی مردم و مسابقات فوتبال به حالت تعلیق در آمده و مدارس و مغازه ها هم تعطیل شده اند.
گفتنی است، بزرگترین نمایشگاه جهانی عینک جهان که قرار است  در میلان برگزار شود هم لغو شده است.
گرچه ایتالیا اولین کشور اروپا بود که کلیه پروازهای مستقیم  چین را به حالت تعلیق درآورد و گردشگران چینی و یک تبعه ایتالیایی که از ووهان برگشته بودند  تنها سه مورد کرونایی ایتالیا تا روز جمعه بودند،  آمار مبتلایان کرونا در این کشور افزایش یافته است.

اصل خبر را اینجا ببینید .

نظر شما