شناسهٔ خبر: 38402822 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۵۰ هزار نفر آموزش همگانی ویروس کرونا را فرا گرفتند

تهران - ایرنا - معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر از ارائه آموزش پیشگیری و دانستنی‌های ضروری ویروس کرونا به ۲۵۰ هزار و ۲۲۳ نفر از هموطنان در سراسر کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

احمد سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این دوره آموزشی از هشتم تا دوم اسفند ۹۸ در دوره های آموزشی ویژه جامعه پزشکی با شرکت مستقیم ۲۶ هزار و ۲۹۹ نفر و دوره های آموزشی مشترک سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، جمعیت هلال احمر و انجمن پزشکان عمومی ایران با ۲۲۳ هزار و ۹۲۴ نفر آموزش دیده اند.

وی با اشاره به برخی از ویژگی های برگزاری این دوره آموزش همگانی ویروس کرونا ادامه داد: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی این دوره آموزش از نظر تعداد شرکت کنندگان پربیننده‌ترین دوره آموزش آنلاینی بوده که تا کنون به زبان فارسی برگزار شده است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر توضیح داد: این دوره آموزش همگانی از ۱۰۸ کشور جهان بازدیدکننده (توسط فارسی زبانان ساکن این کشورها) داشته و بیشتر از ۹۰ درصد شرکت کنندگان از طریق تلفن همراه‌ خود در این دوره شرکت کرده‌اند و البته دوره‌ها نیز به‌گونه ای طراحی و ساخته شده بود که برای تلفن‌های همراه مناسب باشد.

سلطانی اضافه کرد: درصد قابل توجهی از کاربران این دوره آموزش همگانی مجددا برگشته و بخش‌هایی از دوره‌ رو مجددا مرور کرده‌اند و این یکی از مزایای آموزش آنلاین است.

وی گفت: بعضی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی هم این دوره ها رو کپی کرده‌اند و هزاران نفر هم دوره‌ها را فرا گرفته اند.

 معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر اعلام کرد: هم اکنون نیز این دوره آموزشی کوتاه در کمتر از ۱۵ دقیقه به نشانی http://irimc.bozorgraah.com/course/corona-virus-public-edu مردم را با دانستنی‌های ضروری ویروس کرونای جدید آشنا می کند و محتوای این آموزش زیر نظر سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و همچنین انجمن پزشکان عمومی ایران تهیه شده است.

وی افزود: شرکت کنندگان در این دوره آموزش همگانی در ۱۰ درس با معرفی کوتاه ویروس کرونا، علایم و نشانه‌های ابتلا، آیا بیماری از سرماخوردگی به راحتی قابل افتراق است، راههای انتقال ویروس کرونا، راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا، روش صحیح استفاده از ماسک، در صورت ابتلای یکی از اعضای خانواده به ویروس کرونا و یا مواجهه با فرد مبتلا، چه کنیم، آیا درمان یا واکسنی برای ویروس کرونا وجود دارد، کلیپ‌های آموزشی مفید و فایل‌های مرتبط، مشاهده و دانلود پوسترهای اختصاصی جمعیت هلال احمر و پاسخ به پرسش‌های رایج آشنا شده و مفاهیم مرتبط با ویروس کرونا را فرا گرفتند.

به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۲۸ نفر و تعداد افراد فوت شده به ۵ نفر رسید.

وی افزود: تا این لحظه ۷۸۵ فرد مشکوک به ویروس کرونا از بین هزاران فرد مراجعه کننده از مطب ها و کلینیک ها به مراکز وزارت بهداشت تحت آزمایش قرار گرفته اند و ظرف روز گذشته تعداد ۱۰ فرد مبتلای جدید به ویروس کرونا تشخیص قطعی شد که با توجه به آمار ۱۸ نفر روز گذشته مجموع این مبتلایان به ۲۸ نفر رسید.

وی گفت: از بین ۱۰ نفر فرد بیمار جدید شناسایی شده، هشت نفر در شهر قم بوده اند و دو نفر بیماران بستری در تهران هستند که از قم ارجاع شده اند.

سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا ادامه داد: ۱۸ مورد مبتلای قبلی که تا روز گذشته شناسایی شده بودند نیز شامل دو مورد در استان گیلان، چهار مورد در تهران و ۱۲ مورد در استان قم است بنابراین اغلب مبتلایانی که تاکنون شناسایی شده اند و ابتلای آنها به ویروس کرونای جدید و بیماری کووید ۱۹ ثابت شده ساکن قم بوده یا طی روزها و هفته های گذشته به قم سفر داشته اند.

از زمان شروع ویروس کرونا در چین تا کنون ۲ هزار و ۳۶۲ نفر جان خود را در این کشور از دست دادند و گسترش این ویروس به ۳۰ کشور جهان، ۱۹ کشته بر جای گذاشته است.
 

نظر شما