شناسهٔ خبر: 38377459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه مشهد مقدس:

مشارکت اجتماعی و سیاسی در اسلام یک تکلیفی شرعی است

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که مشارکت سیاسی از نظر دین تکلیف است، گفت: شما با رأی دادن به افراد اصلح مانع نفوذ دشمن به مجلس شورای اسلامی می‌شوید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله«سید احمد علم الهدی» امروز (2اسفند) در خطبه‌های نمازجمعه مشهد که در حرم رضوی برگزار شد، گفت: یکی از مصادیق تقوا در خانواده، ازدواج و همسرگزینی بر اساس معیارهای تقوا است؛ در جامعه امروز انتخاب همسر بر اساس جاذبه و گرایش‌های جنسی است و عامل اصلی چالش‌ها نیز همین است.

 

امام جمعه مشهد افزود: در قرآن کربم انتخاب یک برده مومن بر یک مرد ثروتمند کافر و بی دین ارجحیت داده شده است؛ دختران متدین در زندگی عقل و ایمان مرد را در نظر می‌گیرند و مردان نیز در انتخاب همسر باید فرهنگ، عفت، نجابت و عقل طرف مقابل را انتخاب کنند؛ به فرموده امام صادق (ع) اگر جوانی به خاطر ایمان با دختری ازدواج کند هر روز شکوه همسرش در مقابل چشمانش بیشتر می شود.

 

امام جمعه مشهد با بیان این که در نهایت پیروز اصلی انتخابات امروز نظام جمهوری اسلامی است؛ گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود دو نکته را بیان کردند، نکته اول مسأله مشارکت مردم در انتخابات است؛ رسول اکرم (ص) فرمودند: هر کس که صبح از خواب برخیزد و به امور جمعی مسلمان اهتمام نورزد مسلمان نیست؛ مصداق بارز این سخن شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت زندگی اجتماعی مسلمانان است.

 

وی ادامه داد: مشارکت سیاسی از نظر دین تکلیف است، هر انسانی حق دارد سرنوشت خود را تعیین کند؛ اگر شما مردم از حق خود که رأی دادن است استفاده نکنید، افرادی دیگر برای شما سرنوشت تعیین می‌کنند؛ رهبری به عنوان مرجع ممتاز، شرکت در انتخابات را یک واجب شرعی اعلام کرده‌اند؛ مسئله انتخابات اجماع همه فقها است و مشارکت اجتماعی و سیاسی در اسلام یک تکلیفی شرعی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مسأله دوم این است که به چه کسانی رأی می‌دهیم، شما با رأی دادن به افراد اصلح مانع نفوذ دشمن به مجلس شورای اسلامی می‌شوید؛ اگر کسانی را سراغ دارید که در رأی دادن مردد هستند، تکلیف شما این است که آنها را از تریدد خارج کنید، این امر بزرگترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر و یک واجب الهی است.

 

 

پایان پیام/ 540

نظر شما