شناسهٔ خبر: 38375796 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آیت الله علم الهدی :

رای دادن، حقی برای تعیین سرنوشت هر شهروند ایرانی

امام جمعه مشهد گفت: رای دادن، حقی برای تعیین سرنوشت هر کسی است که در ایران زندگی می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های دوم نماز جمعه مشهد به حماسه بزرگ انتخابات اشاره کرد و گفت: پیروز اصلی در این انتخابات، اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید با انتخاب نمایندگان ارزشمند، وابسته به انقلاب و مومن، مجلسی نیرومند را تشکیل داد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، افزود: مشارکت مردم در انتخابات، واجب و تکلیف شرعی است و تمامی مراجع به مشارکت سیاسی و اجتماعی همگان تاکید کرده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، اهمیت بالای انتخابات را بخاطر تعیین سرنوشت با رای گسترده مردم دانست و افزود: مساله انتخابات و رای دادن، یک حق عقلانی و تعیین سرنوشت است و اگر کسی از این حق خود استفاده نکند گویی آن را به کسانی تفویض کرده تا برای سرنوشت او تصمیم بگیرند.

آیت الله علم الهدی در ادامه صحبتهای  خود به نکته دیگری از سخنان رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: باید به نماینده ای رای بدهیم که صالح، دیندار و باایمان باشد و معرفی این نماینده به مردم از سوی هر شخصی، مصداق امر به معروف و بعنوان یک تکلیف شرعی و دینی است تا نمایندگانی بی تقوی و نوکر دشمنان به مجلس ورود نکنند.

نظر شما