شناسهٔ خبر: 67592949 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

غضنفری در گفتگو با مهر:

پزشکیان افراد بی‌حاشیه را به مجلس معرفی کند

زهرا علیدادی

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر وزرایی که به مجلس معرفی می‌شوند، افراد بدون حاشیه باشند و هدف‌شان خدمت به مردم باشد، طبعاً مجلس هم همراهی و همکاری لازم را با دولت خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

کامران غضنفری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه تعامل دولت و مجلس یک امر بدیهی و درست است که حتماً باید مورد توجه دو طرف قرار گیرد، گفت: البته نوع تعامل و همکاری مجلس با دولت بستگی به این دارد که دولت جدید چه رویکردی را می‌خواهد نشان دهد. مقام معظم رهبری چندین بار فرمودند دولت بعدی باید راه شهید آیت الله رئیسی را ادامه دهد و اقدامات خوبی را که این شهید انجام داد، ادامه دهد.

وی توضیح داد: با وجود این، متأسفانه در این چند روز اخبار خوبی به نقل از برخی از اطرافیان پزشکیان مانند ظریف، آذری جهرمی، آخوندی، زنگنه و امثال آن‌ها به گوش نمی‌رسد. از کسانی که در حلقه اول به رئیس جمهور منتخب مشورت می‌دهند و جزو مشاوران پزشکیان هستند، چشم‌ انداز خوبی دیده نمی‌شود و بر این اساس، احتمالاً وزرایی که به مجلس معرفی شوند، افرادی بدون حاشیه نخواهند بود و به نظر می‌آید این موضوع چالش‌هایی را در ادامه کار به وجود خواهد آورد.

پزشکیان جناحی و حزبی عمل نکند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور منتخب بارها تاکید کرده است که عضو هیچ حزبی نیست و اگر پزشکیان واقعاً به دور از نگاه‌های جناحی و حزبی عمل کند، بسیار خوب است. البته متأسفانه می‌بینیم اکثر افرادی که اطراف پزشکیان هستند، از جناح اصلاح طلب و اعضای دولت حسن روحانی هستند و این موضوع با ادعای حزبی نبودن رئیس جمهور منتخب جور درنمی‌آید. اگر ادعای حزبی نبودن پزشکیان صحت دارد، پس چرا همه افرادی که اطراف وی هستند، حزبی و جناحی هستند؟

غضنفری افزود: اگر پزشکیان، افراد مستقل و دوستدار و دغدغه‌مند به حل مشکلات مردم را به مجلس معرفی کند، طبعاً اکثریت نمایندگان مجلس با وی همراهی خواهند کرد. در واقع، باید افرادی به عنوان وزیر به مجلس معرفی شوند که واقعاً قصد خدمت صادقانه به مردم را داشته باشند و از هر گونه حاشیه‌ای پرهیز کنند. اما اگر افرادی به عنوان وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به مجلس معرفی شوند که مساله‌دار باشند و در سابقه کاری آنان ضربات و خسارات زیادی به کشور وارد شده باشد، طبعاً مجلس نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و چنین افرادی را قطعاً تأیید نمی‌کند.

وزرای پیشنهادی باید افرادی کارآمد و متخصص باشند

وی گفت: توصیه ما به رئیس جمهور منتخب آن است که در این مدت که فرصت دارد واقعاً افراد خالص و بی مساله را برای معرفی کردن به مجلس در نظر گیرد؛ افرادی که اهل برخوردهای جناحی نباشند، برای آنان باندبازی مساله اول نباشد و قصدشان خدمت صادقانه باشد که متأسفانه چنین افرادی را در دولت روحانی به ندرت داشتیم. در دولت روحانی اکثراً افرادی حضور داشتند که به فکر منافع خودشان بودند تا منافع مردم و کشور. بر این اساس باید افراد کارآمد، متخصص و بی حاشیه برای تصدی وزارتخانه‌ها به مجلس معرفی شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزرای پیشنهادی باید افرادی باشند که دلسوز مردم و کشور باشند، یعنی کسانی باشند که به واقع هدف اصلی آنان خدمت به کشور باشد و به منافع شخصی، حزبی و جناحی خودشان نپردازند.

غضنفری تاکید کرد: اگر وزرایی که به مجلس معرفی می‌شوند، افراد بدون حاشیه باشند و هدف‌شان خدمت به مردم باشد، طبعاً مجلس هم همراهی و همکاری لازم را با دولت خواهد داشت و مشکلی پیش نخواهد آمد، اما اگر اینگونه نباشد یا لااقل بخشی از کسانی که به مجلس معرفی می‌شوند افرادی فاقد ویژگی‌های لازم برای تصدی وزارتخانه‌های کشور باشند، نمایندگان مجلس هم از حق مردم کوتاه نخواهند آمد و بر موضع خودشان برای دفاع از منافع مردم پایبند خواهند بود تا پزشکیان افراد بی حاشیه‌ای را به مجلس معرفی کند.

نظر شما