شناسهٔ خبر: 38357852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات استان:

لرستان آماده برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است

رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه استان لرستان آماده برگزاری انتخابات است، افزود: یک هزار و ۴۸۹ شعبه آرای مردم استان لرستان در انتخابات مجلس شورای اسلامی را جمع خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

« محمود ثمینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، افزود: هم اکنون تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در استان لرستان اندیشیده شده است.

 

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان با بیان اینکه لرستان آماده برگزاری انتخابات است، اظهار داشت: مشارکت گسترده مردم مهم ترین رکن برگزاری انتخابات است.

 

وی با اشاره نظارت ویژه بر حسن برگزاری انتخابات، افزود: در این دوره از انتخابات  یک هزار و۴۸۹ شعبه برای استان پیش بینی شده است که از این تعداد ۷۲۵ شعبه شهری و۷۶۴ شعبه روستایی است.

 

ثمینی ادامه داد: آمار واجدین شرایط رأی دادن در استان ۱میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۴۴ نفر می باشد که ۷۴۱هزار و ۹۸۶ نفر  از این تعداد مرد و ۷۳۸ هزار و ۶۵۸ نفر دیگر زن هستند.

 

وی افزود: آمار رأی اولی های استان نیز ۶۸ هزار و ۴۳۸ نفر می باشند که  ۳۵ هزار و ۸۷ نفر مرد و ۳۳ هزار و ۳۵۱ نفر زن هستند. 

 

ثمینی مطرح کرد: در روز دوم اسفند متولدین ۱۳۸۰/۱۲/۲ و قبل از آن با در دست داشتن شناسنامه و شماره ملی می توانند به شعب أخذ رأی استان مراجعه و رأی خود را به صندوق ها بیندازند .

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اینکه ۱۸۳ نامزد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای کسب آرای مردم رقابت می کنند، گفت: از این تعداد نامزد انتخاباتی، ۱۷۳ نفر مرد و ۱۰ زن برای تصدی ۹ کرسی مجلس شورای اسلامی در ۷ حوزه انتخابیه با هم به رقابت خواهند پرداخت .

 

ثمینی اظهار: طبق آخرین آمار اعلام شده به تفکیک در حوزه انتخابیه خرم آباد وچگنی ۴۹ نفر ، بروجرد ۳۱ نفر ، الیگودرز ۱۶نفر، دورود وازنا ۲۰ نفر، کوهدشت و رومشکان۳۶نفر ، دلفان و سلسله ۱۰ نفر و در پلدختر ۲۱ نفر کاندیدا حضور دارند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان آمار نامزدهای انصرافی این دوره را ۸۱ نفر اعلام کرد و گفت: انصرافی های استان در حوزه انتخابیه خرم آباد وچگنی ۲۳ نفر ، بروجرد ۱۱ نفر ، الیگودرز ۷ نفر ، دورود وازنا ۱۱ نفر ، کوهدشت و رومشکان ۷ نفر ، دلفان و سلسله ۱۸نفر و پلدختر ۴ نفر بوده اند. 

پایان پیام/ 599

نظر شما