شناسهٔ خبر: 38339540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می دهد:

ساعات پایانی تبلیغات و کارزار انتخاباتی برای کسب آرای مردم

ساعات پایانی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی، کارزاری برای رقابت نامزدهای انتخابات جهت کسب آرای مردم است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان _ خرم آباد، هیاهویی عجیب شهر را فراگرفته است، ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در همه جای شهر بویژه خیابان های اصلی دیده می شود.

 

تبلیغات کاغذی نامزدهای انتخابات در واپسین ساعات مهلت قانونی انتخابات به اوج خود رسیده است.

 

میادین و خیابان های شهر مملو از کاغذهای ریخته شده تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی است، ریخت و پاشی بزرگ راه افتاده است برخی افراد که دلشان نمی آید رسید تراکنش بانکی خود را پس از مشاهد علامت قطع درخت در پایان تراکنش بگیرند امروز روی کاغذهای تبلیغاتی ریخته شده در شهر قدم می زنند.

 

طرفداران کاندیداها از هیچ نوع تبلیغی دریغ نمی کنند و پوسترها را در دیوارهای شهر، مکان های عمومی، تابلوهای درون و برون شهری راهنمایی و رانندگی، میدان و مجسمه های شهر نصب می کنند.

 

همچنین منازل شخصی مردم هم از تبلیغات کاغذی در امان نیست و شهروندان هنگام صبح برای خروج از منزل با تعداد بسیاری از کارت های ویزیت مواجه می شوند که شب گذشته به حیات خانه شان انداخته شده است.

 

مهمانی های بساط شام و ناهار برخی نامزدهای انتخاباتی به ساعات پایانی خود نزدیک می شود و هواداران این افراد تنها امشب را فرصت دارند دلی از عزا درآورده و احیانا در صورت موفقیت این نامزدها در این کارزار، مردمی که امروز خود را به آب و آتش می زنند تا این افراد رای بیاورند، چهار سال آینده و زمان برگزاری انتخابات بعد می توانند نماینده محبوب خود را ببینند.

 

شعارهای تبلیغاتی به ظاهر پسندیده و به نفع مردم است و طبق این شعارها همه برای مردم آمده اند و هیچ منظور دیگری از ریخت و پاش های میلیاردی برای کسب آرای مردم ندارند جز غم محروم و مستضعف.

 

اما در این میان حضور برخی افرادی که دوره های قبل به عنوان نماینده مردم راهی مجلس شورای اسلامی شده اند جالب توجه است، برخی از این افراد پس از یک یا دو دوره نمایندگی مردم هنوز اهدافی عملی نشده دارند و با کلید روی اهدافی که برگرفته از مشکلات و مسائل امروز مردم است تلاش می کنند بر کرسی نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی جلوس کنند.

 

برخی نیز به حق برای خدمت آمده اند، این افراد به رغم تلاش های مختلف در معرفی خود با بریز و بپاش مالی و سفره های رنگین شام و ناهار بیگانه اند و به واقع درد مردم دارند.

 

 به هر حال نامزدهای انتخابات ساعات پایانی مهلت قانونی تبلیغات را غنیمت شمرده  و با راه انداری کارناول از هواداران خود در سطح شهر می گردندتا شاید در این ساعات پایانی چند رای بیشتر جمع آوری کنند.

 

از قسم قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت تا دست بوسی، سفره های شام و ناهار، وعده اشتغال، خرید رای و...  از جمله ترفندهای نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در ساعات پایانی مهلت تبلیغات انتخابی است.

 

 به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) مجلس عصاره ملت است، امید است مردم با بصیرت و آگاهی، فریب عوام فریبی برخی نامزدهای انتخابات را نخورده و افراد لایق، توانمند را براساس شاخص های انتخاب اصلح مورد نظر امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب برگزیده و راهی خانه ملت کنند.

 

بی تردید انتخاب نمایندگانی اصلح و کاردان، موجب آبروی مردم در صحن مجلس و انتخاب مجلسی قوی و توانمند خواهد شد که می تواند در بزنگاه ها از حق و حقیقت و حقوق ملت دفاع کند.

 

۱۹۴ نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا پایان روز سه شنبه ۲۹ بهمن ماه در عرصه رقابت این استان هستند که از این تعداد، ۱۸۲ نفر مرد و ۱۲ زن می باشند.

 

طبق آخرین آمار اعلام شده حوزه انتخابیه خرم آباد وچگنی ۵۲ نفر ، بروجرد ۳۱ نفر ، الیگودرز ۱۷ نفر، دورود و ازنا ۲۲ نفر، کوهدشت و رومشکان۳۷ نفر ، دلفان و سلسله ۱۱نفر و در پلدختر ۲۴ کاندیدا حضور دارند .

 

آمار نامزدهای انصرافی این دوره را ۷۰ نفر بوده که به تفکیک در حوزه انتخابیه خرم آباد وچگنی ۲۰، بروجرد ۱۱ ، الیگودرز ۶، دورود وازنا ۹، کوهدشت ورومشکان ۶، دلفان وسلسله ۱۷ و پلدختر یک نفر بوده است.

 

لرستان ۹ نماینده در خانه ملت دارد.

پایان پیام/ 85

نظر شما