شناسهٔ خبر: 38283347 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اجرای خودسرانه معامله قرن شروع شده است

در طرح معامله قرن دونالد ترامپ بخشی از کرانه های باختری به صهیونیستها بخشیده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، دولت ایالات متحده اعضای کمیته ای را تعیین کرده است که نقشه برداری مناطقی از کرانه باختری را برای الحاق به سرزمین های اشغالی شروع کرده اند. در طرح معامله قرن دونالد ترامپ بخشی از کرانه های باختری به صهیونیستها بخشیده شده است.

 

یک مقام ارشد دولت ترامپ به روزنامه اسرائیلی هایوم گفت که دیوید فریدمن سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی رهبری کمیته مشترک را برعهده خواهد داشت.

 

فریدمن شنبه در توییتر گفت: مفتخر به خدمت در کمیته مشترک است. وی گفت: مشتاقانه منتظر شروع کار هستم.

 

بر اساس اسناد و شواهد موجود طرح نهایی دونالد ترامپ برای دستیابی به صلح در خاورمیانه موسوم به معامله قرن در حقیقت با هدف تضعیف مقاومت فلسطین است.

 

این مسئله بارها توسط رسانه ها و گروه های فلسطینی گفته شده است ولی این بار یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی نیز این مسئله را فاش کرد. کانال تلویزیون 12 رژیم صهیونیستی در گزارشی به صراحت فاش کرد که هدف معامله قرن نابودی مقاومت گروههای فلسطینی است.

 

کانال تلویزیونی اسرائیل اعلام کرد که این توافقنامه با هدف حاکمیت کامل اسرائیل بر بیت المقدس ، الحاق همه شهرکهای اسرائیلی در کرانه باختری و لغو حق بازگشت آوارگان فلسطینی طراحی شده است.

 

به گفته این کانال معامله قرن سخاوتمندانه ترین پیشنهادی است که به اسرائیل پیشنهاد شده است که البته از سوی همه گروه های فلسطینی رد شده است.

پایان پیام/ 42

نظر شما