شناسهٔ خبر: 38263242 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران:

۵۲ درصد پرونده‌های قصور پزشکی کشور متعلق به استان تهران است

تهران - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: ۲۶ درصد از کل پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون های پزشکی قانونی مربوط به تهران است و ۵۲ درصد از کل پرونده‌های قصور پزشکی در کشور نیز به تهران اختصاص دارد.

صاحب‌خبر -

مهدی فروزش روز یکشنبه در مراسم افتتاح ساختمان اداره کمیسیون های پزشکی قانونی استان تهران افزود: در تهران، ضرورت این فضای متناسب با حجم فعالیت بالا بسیار احساس می‌شد و از طریق قوه قضائیه این مکان در اختیار استان تهران قرار گرفت.
وی ادامه داد: دسترسی مردم به خدمات پزشکی قانونی با چنین فضای مناسبی ممکن می‌شود.  در این فضا خوشبختانه تعداد اتاق ها و جلسات کمیسیون به تعداد کافی است و کفاف کار حجم تهران را دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به فرایند کمیسیون گفت: رسیدگی به پرونده ها در کمیسیون از لحاظ کیفی و کمی افزایش پیدا کرده‌ البته هنوز به نقطه ایده آل نرسیده ایم اما وضعیت کنونی رضایت بخش است.

 ۲ هزار و ۲۷ پرونده قصور پزشکی در ۱۰ماهه امسال محکوم شد

 رئیس اداره کمیسیون های پزشکی قانونی استان تهران نیز گفت:در ۱۰ماهه  امسال  ۴هزار ۶۷ پرونده  قصور پزشکی در کمیسیون های پزشکی قانونی استان تهران مورد بررسی قرار گرفت  که برای دو هزار و ۲۷محکومیت صادر شد و دو هزار ۴۰  پرونده نیز تبرئه شد.

لادن جعفرنژاد افزود: زمان رسیدگی به پرونده ها در کمیسیون پزشکی در استان تهران بسیار خوب است، قصور پزشکی در سه ماه و نیم و پرونده روانپزشکی دو ماهه رسیدگی و مختومه می‌شوند.

رئیس اداره کمیسیون های پزشکی قانونی استان تهران از پزشکان خواست اخلاق حرفه ای را رعایت کنند و به مردم احترام بگذارند و از آموزش و آگاهی کافی برخوردار باشند.

وی همچنین از پزشکان خواست به بیمار در خصوص عوارض ناشی از جراحی و روند درمان توضیحاتی کافی ارائه دهند تا بیمار نیز با اطلاعات کامل در جرایان روند بیماری و درمان باشد، در پزشکی قانونی این امید را به مردم می‌دهیم که هیچ حقی از آن‌ها ضایع نخواهد شد.

نظر شما