شناسهٔ خبر: 38200179 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با وجود تشدید تلاش های پکن برای مقابله با «کرونا»

شمار تلفات ویروس کرونا در چین رو به افزایش است

به دنبال افزایش تلفات ناشی از شیوع ویروس جدید کرونا، وزرای بهداشت و درمان کشور‌های اروپایی در بروکسل تشکیل جلسه خواهند داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پکن،کمیسیون ملی بهداشت و سلامت چین اعلام کرد تا روز چهارشنبه ۴۴۷۴۲ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و ۱۶۰۶۷ نفر نیز مشکوک به این بیماری گزارش شده است. در مجموع‏، ۴۸۰۰ نفر از افراد مبتلا شده بهبود یافتند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: آمار تلفات شیوع ویروس کرونا در استان هوبی در چین در پایان روز ۱۲ فوریه میلادی به ۱۳۱۰ نفر رسید.
 
گزارش خبرنگار صدا و سیما در پکن
<div id="video-display-embed-code_4513576" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2645296/4513576?width=350&height=250"></script></div>
مصاحبه ها:
۱- کارشناس مراقبت های ویژه
۲- پزشک
وزرای بهداشت و درمان اروپایی تشکیل جلسه می‌دهند
به دنبال افزایش تلفات ناشی از شیوع ویروس جدید کرونا، وزرای بهداشت و درمان کشور‌های اروپایی در بروکسل تشکیل جلسه خواهند داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، اپیدمی ویروس جدید کرونا از سوی سازمان جهانی بهداشت «کووید ۱۹» نام گرفت. این سازمان با تکیه بر کاهش روند ابتلا به این ویروس، درباره مهار کردن آن ابراز امیدواری کرد. در چین بیش از هزار و ۱۰۰ نفر بر اثر بیماری مزبور جان باخته اند.
<div id="video-display-embed-code_4513773" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2645296/4513773?width=350&height=250"></script></div>
گزارشگر فرانس بیست و چهار گفت: مبتلایان به ویروس جدید کرونا که در قرنطینه به سر می‌برند، ورزش ایروبیک انجام می‌دهند. این ویدئو در چین، یکی از پربیننده‌ترین ویدئو‌ها بوده است. این تصاویر با هدف حفظ روحیه به رغم بحران به وجود آمده، بار‌ها از تلویزیون دولتی چین پخش شده است. در ۲۴ ساعت گذشته مرگ ۹۷ نفر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا تایید شده است. از ابتدای شیوع بیماری در چین، هزار و ۱۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند. شمار مبتلایان نیز از ۴۴ هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفته است. اما این آمار‌ها سازمان جهانی بهداشت را ناامید نکرده است. از نظر کارشناسانی که در ژنو تشکیل جلسه دادند، امکان واقعی توقف شیوع بیماری وجود دارد.
تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: وضعیت چین با ۹۷ مورد قربانی جدید، اضطراری است. اما اگر ما از فرصت‌ها و امکاناتی که در اختیار داریم، استفاده نکنیم، این اضطرار تهدیدی بسیار جدی برای سایر نقاط جهان است.
دانشمندان برای مهار اپیدمی، خواستار همبستگی تمامی کشور‌ها و به اشتراک گذاشتن اطلاعات شان شده اند. وزرای بهداشت و درمان کشور‌های اروپایی نیز فردا پنجشنبه در بروکسل تشکیل جلسه خواهند داد. بحث در خصوص اتخاذ تمهیدات هماهنگ، هدف از برگزاری این اجلاس خواهد بود.
 
شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونا در لندن
شبکه تلویزیونی العربیه از شناسایی نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در لندن پایتخت انگلیس خبر داد.

نظر شما