شناسهٔ خبر: 38207859 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تعداد قربانیان کرونا به 1310 نفر رسید/ فرضیه جدید درخصوص راه انتقال ویروس کرونا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- مقامات چین اعلام کردند که با مرگ 242 نفر دیگر،‌ تعداد تلفات ویروس کرونا به 1310 نفر رسیده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، استان هوبی چین اعلام کرد که روز چهارشنبه 242 نفر در این استان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.
همچنین دولت چین اعلام کرد که روز چهارشنبه 14 هزار و 840 نفر دیگر در استان هوبی به ویروس مرگبار کرونا مبتلا شدند تا به این ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در استان هوبی به بیش از 58 هزار نفر برسد.
کمیسیون ملی بهداشت و سلامت چین اعلام کرد تا روز چهارشنبه 44742 نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و 16067 نفر نیز مشکوک به این بیماری گزارش شده است. در مجموع‏، 4800 نفر از افراد مبتلا شده بهبود یافتند. خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: آمار تلفات شیوع ویروس کرونا در استان هوبی در چین در پایان روز 12 فوریه میلادی به 1310 نفر رسید.
ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) دسته‌ای کلی از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.
این ویروس جدید که هنوز از سوی سازمان‌های مانند بهداشت جهانی یا سی.دی. سی نامی برای آن انتخاب نشده، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

هنگ کنگ مدارس این جزیره را تا اواسط ماه مارس تعطیل اعلام کرد
دولت هنگ کنگ تعطیلی مدارس این جزیره را در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا تا تاریخ 16 ماه مارس (26 اسفند) تمدید کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از هنگ کنگ، تاکنون پنجاه مورد ابتلا به این ویروس جدید در این جزیره تایید شده است.
این مطلب را کوین یونگ وزیر آموزش و پرورش دولت هنگ کنگ بیان کرد و گفت: دانش آموزان مدارس ابتدایی و راهنمایی تا اواسط ماه مارس به کلاس‌های درس بازنخواهند گشت. براساس اعلام قبلی قرار بود این تعطیلی تا دوم ماه مارس (12 اسفند) ادامه داشته باشد.
 
وزرای بهداشت و درمان اروپایی تشکیل جلسه می‌دهند
به دنبال افزایش تلفات ناشی از شیوع ویروس جدید کرونا، وزرای بهداشت و درمان کشور‌های اروپایی در بروکسل تشکیل جلسه خواهند داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، اپیدمی ویروس جدید کرونا از سوی سازمان جهانی بهداشت «کووید 19» نام گرفت. این سازمان با تکیه بر کاهش روند ابتلا به این ویروس، درباره مهار کردن آن ابراز امیدواری کرد. در چین بیش از هزار و 100 نفر بر اثر بیماری مزبور جان باخته اند.
گزارشگر فرانس بیست و چهار گفت: مبتلایان به ویروس جدید کرونا که در قرنطینه به سر می‌برند، ورزش ایروبیک انجام می‌دهند. این ویدئو در چین، یکی از پربیننده‌ترین ویدئو‌ها بوده است. این تصاویر با هدف حفظ روحیه به رغم بحران به وجود آمده، بار‌ها از تلویزیون دولتی چین پخش شده است. در 24 ساعت گذشته مرگ 97 نفر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا تایید شده است. از ابتدای شیوع بیماری در چین، هزار و 100 نفر جان خود را از دست داده اند. شمار مبتلایان نیز از 44 هزار و 200 نفر فراتر رفته است. اما این آمار‌ها سازمان جهانی بهداشت را ناامید نکرده است. از نظر کارشناسانی که در ژنو تشکیل جلسه دادند، امکان واقعی توقف شیوع بیماری وجود دارد.
تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: وضعیت چین با 97 مورد قربانی جدید، اضطراری است. اما اگر ما از فرصت‌ها و امکاناتی که در اختیار داریم، استفاده نکنیم، این اضطرار تهدیدی بسیار جدی برای سایر نقاط جهان است.
دانشمندان برای مهار اپیدمی، خواستار همبستگی تمامی کشور‌ها و به اشتراک گذاشتن اطلاعات شان شده اند. وزرای بهداشت و درمان کشور‌های اروپایی نیز فردا پنجشنبه در بروکسل تشکیل جلسه خواهند داد. بحث در خصوص اتخاذ تمهیدات هماهنگ، هدف از برگزاری این اجلاس خواهد بود.
 
شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونا در لندن
شبکه تلویزیونی العربیه از شناسایی نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در لندن پایتخت انگلیس خبر داد.

فرضیه جدید درخصوص راه انتقال ویروس کرونا
هنگ کنگ اعلام کرد احتمال دارد ویروس کرونا از طریق شبکه فاضلاب نیز به افراد انتقال پیدا کند.
دلیل ارائه این فرضیه ابتلای یک زن 62 ساله هنگ کنگی است که به چین سفر نکرده و با هیچ یک از افراد مبتلا به این ویروس نیز تماس نداشته است و تنها فرضیه ای که درخصوص علت ابتلای وی به این ویروس مطرح می شود این است که وی این ویروس را از مرد 75 ساله ای که در همسایگی وی زندگی می کند و آنها همدیگر را نمی شناسند، اما شبکه فاضلابی آنها مشترک است گرفته است.


نظر شما