شناسهٔ خبر: 38199506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برف گیلان| همکاری مؤثر سپاه قدس و تیم آفرود گیلان در عملیات امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با اشاره به همکاری مؤثر سپاه قدس و تیم آفرود گیلان در عملیات امدادرسانی گفت: با اضافه شدن یک فروند بالگرد دیگر به ناوگان امداد هوایی استان، امدادرسانی هوایی با دو فروند بالگرد انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

مهدی ولی پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فعالیت ۱۶ شعبه و ۲۵ پایگاه و پست امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گیلان برای مقابله با برف اظهار کرد: هم‌زمان با آغاز بارش برف در استان گیلان تا عصر امروز چهارشنبه به ۶۳۹۱ نفر از در راه‌ماندگان امدادرسانی شد که ۷۱۰ نفر از نیروی‌های امدادی و ستادی جمعیت هلال‌احمر گیلان در قالب ۱۴۷ تیم، طی عملیات مختلف نسبت به امدادرسانی اقدام کردند.

وی با تأکید بر همکاری مؤثر سپاه قدس و تیم آفرود گیلان در عملیات امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر استان گیلان افزود: تا این لحظه سه نفر از مصدومان ناشی از برف به مراکز درمانی انتقال یافتند که یکی از مصدومان مربوط به ریزش بهمن روستای رشته رود رودبار بود که با بالگرد به بیمارستان انتقال یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با اشاره به اسکان اضطراری مسافرین در پی بارش برف گفت: برای ۱۶۴۲ نفر از مسافرین اسکان‌یافته در مکان‌های امن همچون مساجد، باشگاه‌های ورزشی و راهداری‌های مسیر جاده‌ها، اقلام غذایی نظیر بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته (۱۳۳۷ بسته هر بسته برای ۴ نفر)، آب‌معدنی (۲۵۷۶ بطری)، نان (۱۲۹۰ قرص نان)، بیسکویت و کلوچه (۲۵۹۵ بسته) و خرما (۶۹۰ کیلو)، جیره خشک (۱۶۰ بسته) و اقلام زیستی و دیگر کمک‌ها نظیر پتو (۱۹۵۲ تخته)، نایلون (۱۴۷ کیلو)، گالن آب (۱۸۸ عدد)، روغن (۴۸ عدد)، موکت، فانوس و چراغ والور از سوی جمعیت هلال‌احمر استان گیلان توزیع شد.

ولی پور از فعالیت ۱۴۲ خودروی امدادی جهت ارائه خدمات در سطح استان به مردم خبر داد و افزود: جمعیت هلال‌احمر با ۱۴۲ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی در حال فعالیت و خدمت به مردم و مسافران است.

وی با اشاره به اضافه شدن یک فروند بالگرد دیگر به ناوگان امداد هوایی استان تصریح کرد: با مساعد شدن شرایط هوایی از صبح امروز علاوه بر امدادرسانی زمینی، امدادرسانی هوایی نیز با دو فروند بالگرد در سطح استان گیلان صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با تأکید بر خودداری هم‌وطنان از سفرهای غیرضروری به استان گفت: تلفن ۱۱۲ (ندای امداد) به‌صورت شبانه‌روز، آماده دریافت گزارش‌های حوادث احتمالی از سوی مردم است.

ولی پور با بیان اینکه نجات گران با امکانات غذایی و زیستی در چند نقطه برای اسکان اضطراری و کمک‌رسانی متمرکزشده‌اند، گفت: با توجه به یخ‌زدگی جاده‌ها و معابر از امشب، مسافرین از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و برای ایمنی بیشتر به هشدارهای پلیس، راهداری و جمعیت هلال‌احمر توجه کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

نظر شما