شناسهٔ خبر: 38177792 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقتدی صدر نیروهای «کلاه آبی» را منحل کرد

رهبر جریان صدر عراق امروز سه شنبه «کلاه آبی ها»، نیرو‌های نظامی وابسته به این جریان را منحل و از نیرو‌های امنیتی خواست تا امنیت را برقرار کنند.

صاحب‌خبر -

مقتدی صدربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روسیا الیوم، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق امروز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای در توئیتر به وجود فشار‌های حزبی و طائفه‌ای برای تشکیل دولت آتی اشاره کرد و گفت: صحبت‌هایی از فشار‌های حزبی و طائفه‌ای برای تشکیل دولت به گوش می‌رسد و این یعنی آنکه ما از آن متقاعد نشده‌ایم و بلکه ممکن است پس از آنکه در مورد آنکه سکوت کردیم اکنون از آن اعلام برائت کنیم. ما همچنان خواهان اصلاح هستیم.

مقتدی صدر افزود: براساس آنچه از افراد مورد اعتماد شنیده ایم انقلاب به صورت تدریجی درحال بازگشت به مسیر آغازین خود است، هرچند برخی خرابکاران و خشونت طلبان همچنان کارشنکی می‌کنند. از انقلابیون انتظار دارم که آن‌ها را از خود دور کنند. من امروز «کلاه آبی‌ها» را منحل می‌کنم و راضی نیستم که از عنوان جریان صدر در تظاهرات استفاده و بدان اعلام وابستگی شود. ما به عنوان معترضان و مردم در تظاهرات حضور داریم نه به عنوان جریان صدر.

رهبر جریان صدر تاکید کرد: همانطور که برخی از انقلابیون صلح جو نگرانی‌ها را برطرف و با شجاعت از خرابکاران اعلام برائت کردند من نیز این عمل آن‌ها را تایید می‌کنم و از نیرو‌های امنیتی می‌خواهم تا هم امنیت را تامین و هم خرابکاران را از صحنه اعتراضات دور کنند. من همچنان منتظر نتایج تحقیقات در مورد حادثه میدان صدرین در نجف اشرف هستم تا به وظیفه شرعی و ملی خود در قبال آن عمل کنم.

انتهای پیام/

نظر شما