شناسهٔ خبر: 38177505 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

انحلال کلاه آبی‌ها به دستور مقتدی صدر

صاحب‌خبر -

شفقناـ رهبر جریان صدر عراق با اشاره به وجود فشارهای حزبی و طائفه‌ای برای تشکیل دولت موقت، از انحلال کلاه آبی‌ها خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از سومریه نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: ما از فشارهای حزبی و طائفه‌ای برای تشکیل دولت موقت با خبر شدیم، این امر منجر به عدم نارضایتی ما نسبت به دولت جدید خواهد شد و باعث می‌شود که پس از سکوت اجباری، اعلام برائت کنیم، چرا که ما همواره خواهان اصلاحات هستیم.

وی در ادامه افزود: طبق اخبار موثق، با وجود برخی خرابکاری‌ها، آشوب و تنش‌ها، انقلاب به صورت تدریجی در حال بازگشت به مسیر اول خود است.

مقتدی صدر تصریح کرد: من امیدوارم که انقلابیون به طور تدریجی و مسالمت آمیز این آشوبگران را کنار بزنند، در همین راستا من انحلال نیروهای کلاه آبی ها را اعلام می‌کنم و راضی نیستم که این اشخاص تحت عنوان جریان صدر در مکان‌های تظاهرات حضور داشته باشند مگر اینکه بدون اعلام وابستگی حزبی خود و یکی شدن با تظاهرکنندگان، حضور داشته باشند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برخی از تظاهرکنندگان صلح‌جو توانستند ترس را کنار بگذارند و با شجاعت از خرابکاران و نفوذی‌ها اعلام برائت کنند، من نیز این اقدام را کاملا تایید می‌کنم و از نیروهای امنیتی می‌خواهم امنیت را در تظاهرات با دور کردن خرابکاران و برای حفاظت از تظاهرکنندگان مسالمت آمیز برقرار کرده و با هرکسی که به آنها حمله می‌کند حتی اگر از طرفداران من بودند به شدت برخورد کنند.

رهبر جریان صدر عراق اظهار داشت: من همچنان منتظر نتایج تحقیقات رخداد میدان الصدرین واقع در نجف هستم تا به وظیفه شرعی و ملی خود در قبال تظاهرکنندگان عمل کنم.

خبر را در سومریه نیوز می‌توانید ببینید.

نظر شما