شناسهٔ خبر: 38136967 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری نشست خبری فیلم

کارگردان فیلم

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما بهرام ارگ در نشست خبری فیلم پوست درباره مضمون فیلم گفت: بهمن ارگ فیلمنامه را می‌نوشت من اصلاح می‌کردم و بر عکس. ما از حیوانات به ویژه گربه و طبیعت و انسان‌ها الهام زیادی می‌گیریم. دوست داشتیم روایت کنیم و ادای دینی به افسانه‌های بومی داشته باشیم. فرهنگ ما برای ما عزیز است دوست داریم درباره فرهنگ فیلم بسازیم و نگاه مدرن هم به مسئله داشتیم.
بهمن ارگ دیگر کارگردان فیلم درباره خوب نبودن زیبایی شناسی بصری فیلم گفت ما تصمیم گرفتیم فیلمی بسازیم که شبیه به فیلم‌های مستند هم باشد و به همین دلیل به بازیگران چهره فکر نکردیم. خیلی به فکر این نیستیم که قاب‌های شکیلی ببندیم و زیبایی شنایی خاصی را در نظر بگیریم بیشتر تلاش می‌کنیم به استعاره‌های تصویری و لحنی منحصر به فرد در فیلم برسیم.
وی درباره سرمایه فیلم گفت: سرمایه فیلم ما به اندازه پول ۲ بازیگر چهره است. درست نیست که الان بگوییم فیلم نمی‌فروشد. شاید فروخت.
بهمن ارگ درباره اینکه آیا باز هم فیلم به زبان ترکی می‌سازید اظهارداشت: شاید ساختن فیلم به زبان غیر فارسی برای فرهنگ ملی خوب باشد، اما به لحاظ اقتصادی مطمئن نیست. ساختن فیلم‌های بعدی به این زبان به این بستگی دارد که چقدر بفروشد.
برادران ارگ در پاسخ به این سوال که یک در میان کارگردانی می‌کنید افزود: کار‌های ذهنی را بهمن و کار‌های یدی را بهرام انجام می‌دهد. اما در نهایت به یک نتیجه نهایی می‌رسیم.
بامداد افشار درباره جنس موسیقی این فیلم گفت: این موسیقی به دو پاره تقسیم می‌شد یک بخش متعلق به متن فیلم بود و یک بخش با عاشیق اتفاق می‌افتاد سعی کردیم بتوانیم ترکیب‌هایی شکل دهیم که فضای جن و پری را به وجود آوریم. این موسیقی به موسیقی مغولی نزدیک بود.
بهمن ارگ در این باره گفت: ما دو بار برای این کار موسیقی ساختیم و کار بسیار سخت بود.
وی درباره دلیل انتخاب بازیگران غیر چهره ادامه داد اولش دوست داشتیم از بازیگران چهره استفاده کنیم و به سمت افرادی، چون هادی حجازی فر رفتیم که می‌تواند ترکی را بدون لهجه صحبت کند. دختر فیلم را بهمن انتخاب کرد و پسر فیلم را بهرام.
بهمن ارگ درباره نماد‌های عاشورا در پایان فیلم گفت ما نگاه مذهبی نداشتیم و آیینی به مسئله نگاه کردیم. ما گفتیم حتی اگر شیر عاشورا افسانه هم باشد در تبریز به آن باور دارند و برایش گریه می‌کنند. خواستیم بیشتر خیر و شر را به تصویر بکشیم.
جواد قامتی بازیگر این فیلم گفت در تبریز ۴۰ کار نمایشی انجام داده ام. این اولین کار سینمایی من نیست، اما کار‌های قبل پروانه نمایش نگرفت و به همین دلیل دیده نشد. امروز از دیدن کار خودم لذت بردم و افتخار کردم
عاشیق، ولی عبدی گفت: از کارگردان و تهیه کننده تشکر می‌کنم مناسبت زیادی است و ما به چنین مناسبت‌هایی احتیاج داریم.
وی افزود شادی ما با شادی ملت است امیدواریم همواره ملت ما شاد باشد.
فاطمه مسعودی بازیگر این فیلم هم گفت این اولین تجربه سینمایی من بود. خیلی خوشحالم که اولین تجربه سینمایی ام با این فیلم بود. من در این فیلم خیلی یاد گرفتم که شاید با تجربه‌های دیگر به دست نیاید.
بهمن ارگ درباره میزان واقعیت داستان فیلم گفت افسانه هستی کرم از جمله افسانه هاست افسانه‌هایی که درباره جن‌ها و پری‌ها گفته می‌شود داستان اورجینال است و افسانه محلی نیست بلکه از افسانه‌های محلی الهام گرفته است.
وی گفت:اینکه می‌گویند باید گونه‌های مختلف را تجربه کنیم من با این حرف مخالف هستم. فضا‌هایی در سینمای ما خالی است که باید به دنبال پر کردن آن‌ها باشیم. یکسری گونه‌ها متناسب با فرهنگ ما نیست و ما باید با فرهنگ خودمان کار کنیم.
بهمن ارگ درباره درستی طلسم‌های فیلم گفت ما یک مشاور داشتیم. ما وقتی درگیر این موضوع شدیم دیدیم تمام خانواده‌ها دکتر مهندس و... به دنبال این موضوع هستند. تمام صحنه‌های فیلم دکور است.
محمد رضا مصباح تهیه کننده هم گفت: بهمن و بهرام ارگ را از طریق فیلم حیوان شناختم. برادران ارگ طرحی در ذهن داشتند وپافشاری من سبب شد برادران ارگ فیلمنامه بنویسند. فیلمنامه فارسی بود و ما ابتدا فیلم ساز را انتخاب کردیم
وی ادامه داد: خدا لطف کرد و کار به نتیجه رسید. ما این فیلم را به شکل مستقل ساختیم و امیدوارم تهیه کننده‌های دیگر هم ریسک کنندو به جوانان میدان دهند
او افزود: این فیلم بسیار سخت بود و سه ماه فیلمبرداری در شرایط بسیار سخت داشتیم در روند تولید فیلم چند گروه به ما کمک کردند. برخی به دلیل سختی کار ما را ترک می‌کردند.
۹۰ درصد این فیلم در تبریز و توسط هنرمندان بومی ساخته شد.
علی ابیاک مدیر فیلمبرداری فیلم گفت: پیش از این در حیوان با برادران ارگ آشنا شدم. برادران ارگ به شدت عاشق لنز تله هستند و میزانسن‌های عجیب دارند. این‌ها در کنار بخاری فیلمنامه می‌نویسند و بهمن ماه اجرا می‌شود.
رسول علیزاده طراح صحنه گفت: ما آنجا لوکیشن‌های سختی دا‌شتیم و در فصل زمستان کار می‌کردیم

نظر شما