شناسهٔ خبر: 38113320 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

شمار مبتلایان کرونا در چین ۴ برابر بیماری سارس است

صاحب‌خبر -
خرداد: اگرچه ضریب مرگبار بودن ویروس کرونا در چین به مانند بیماری سارس در سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ میلادی نیست اما شمار مبتلایان آن تا روز شنبه ۴ برابر سارس بوده است.

به گزارش خرداد، روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست دراین زمینه گزارش داد: سارس در آن زمان در سراسر دنیا جان ۸۱۳ نفر را گرفت و بیشتر قربانیان در چین و هنگ کنگ بودند. کرونا تاکنون باعث مرگ ۷۲۸ نفر شده است. با این حساب در روزهای آتی میزان مرگ و میر این بیماری از سارس پیشی خواهد گرفت.

این ویروس البته با نظرداشت شمار مبتلایان ضریب مرگ و میری در حدود ۲ درصد دارد و تاکنون بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر که اکثرا در چین هستند به آن مبتلا شده اند و افزون بر دو هزار و ۱۰۰ نفر درمان شده اند.

سفارت آمریکا از مرگ یکی از شهروندان این کشور در بیمارستانی در شهر ووهان واقع در مرکز چین و محل اصلی شیوع بیماری خبر داده و وزارت خارجه ژاپن هم مرگ یکی از شهروندان خود در این شهر را مورد تایید قرار داده است.همه افرادی که جان باخته اند بجز دو نفر که در فیلیپین و هنگ کنگ فوت کردند، در چین و بخصوص در شهر ووهان مرکز استان خوبی این کشور جانشان را از دست داده اند.

بیماری مرگبار سارس در ۳۲ کشور و منطقه جهان شیوع پیدا کرد. باعث ابتلای ۸ هزار و ۴۳۷ نفر شد و جان ۸۱۳ نفر را گرفت. اما کرونا در ۲۴ کشور و منطقه شیوع پیدا کرده است.

آماش آدالیا از دانشگاه جان هاپکینز آمریکا می گوید که ضریب مرگ و میر کرونا پایین تر از سارس است اما نهایت امر هنوز معلوم نیست و شاید در آینده ای نه چندان دور به یک ویروس مهلک تبدیل شود.

وی در این زمینه به رسانه ها گفت : تا زمانی که ندانیم چند نفر به کرونا مبتلا شده اند و بیماری تا چه اندازه در آنها جدی استد؛ نمی توانیم براورد دقیقی از مرگبار بودن ویروس داشته باشیم.

با افزایش شمار مبتلایان بتدریج پروازهای ورودی و خروجی بیشتری به چین لغو می شود و نزدیک به ۸۰ کشور دنیا محدودیت های جدی برای سفر چینی ها در نظر گرفته اند.

شرکت های هواپیمایی کتی پاسیفیک و کتی دراگون از هنگ کنگ امروز اعلام کردند که ۷۸۳ پرواز هفتگی در ماه فوریه و ۸۳۵ پرواز هفتگی در ماه مارس را لغو می کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما