شناسهٔ خبر: 38087159 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سفر لاوروف به ونزوئلا

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رويترز، در شرایطی که مسکو به حمایت از کاراکاس به رغم هشدارهای واشنگتن درباره احتمال تشدید تحریم ها ادامه می دهد, نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا جمعه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفتگو کرد.
لاوروف روز پنجشنبه ساعاتی پس از آن که وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد ممکن است تحریم هایش علیه ونزوئلا روسیه را نیز هدف قرار دهد, وارد کاراکاس شد.
لاوروف صبح جمعه وارد ساختمان وزارت امور خارجه ونزوئلا شد و مورد استقبال قرار گرفت.
روز پنجشنبه, الیوت آبرامز Elliott Abrams نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا هشدار داد حمایت روسیه از دولت مادورو احتمالا "دیگر بدون هزینه نخواهد بود".

وزیر امور خارجه روسیه اقداماتی را که به صورت یکجانبه از سوی آمریکا بر این کشور آمریکای جنوبی تحمیل می شود، غیر قانونی و غیر قابل قبول خواند که برای تحریک مردم ونزوئلا علیه دولت قانونی نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا صورت می گیرد.
لاوروف در ادامه دیدارهای رسمی و در دیدار با دلسی رودریگز، معاون رئیس جمهوری ونزوئلا نیز بر تقویت روابط دو جانبه میان دو کشور تاکید کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه که در چارچوب برنامه ای فشرده به ونزوئلا سفر کرده است، روز جمعه با نیکلاس مادورو نیز دیدار و گفت و گو کرد.
کاراکاس و مسکو در قالب اجرای توافقنامه هایی در زمینه انرژی، اقتصادی، فناوری، صنعت و نظامی اتحاد نزدیک و استراتژیکی را با یکدیگر حفظ می کنند.
هیئتی که همراه لاوروف است، شامل سرگی ریاباکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه؛ الکساندر شچتنین، مدیر دپارتمان آمریکای لاتین؛ ماریا زاخاروا، مدیر دپارتمان اطلاعات و مطبوعات و اولگ استپانوف، مدیر دپارتمان برنامه ریزی سیاست خارجی است که در میان دیگر نمایندگان دولت روسیه قرار دارند.
سوم مارس آینده برابر با 75 امین سال آغاز روابط دیپلماتیک دو جانبه میان دو کشور است.

نظر شما