شناسهٔ خبر: 38081350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشکل زمین‌های بنیاد مستضعفان در خراسان جنوبی رفع می‌شود

بیرجند - ایرنا - رییس بنیاد مستضعفان گفت: یکی از موانع موجود در خراسان جنوبی زمین‌های بنیاد مستضعفان است که در رژیم گذشته منتسب به خاندان عَلَم بود و آن‌ها بسیاری از زمین‌ها را به نام خود ثبت کردند، به طور حتم این مشکل را رفع می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

سید پرویز فتاح روز جمعه در جمع خبرنگاران در شهرستان درمیان با ابراز خرسندی از سفر به خراسان جنوبی با بیان اینکه فلسفه بنیاد برای مستضعفان و محرومان است افزود: بنا داریم از زمین‌های استان به نفع مردم آن استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: البته این موضوع نیاز به سازگار دارد زیرا بعضی از موارد حکم دادگاه داشته اما اگر از طریق هیات رییسه بنیاد و رهبر معظم انقلاب مجوز گرفته شود، مشکل حل خواهد شد.

رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه وقتی نفع مردم و توسعه استان باشد، رای مثبت خواهد بود گفت: مشکلات موجود در بحث اراضی کشاورزی، قنوات یا سایر زمین‌ها منعکس می‌شود و در اسرع وقت سعی می‌کنیم این مشکل را حل کنیم.

وی ادامه داد: به خراسان جنوبی و مردم آن علاقه‌مند هستم و سعی کردم به وظیفه خود عمل کنم.

فتاح با بیان اینکه مشارکت بنیاد مستضعفان به صورت سنتی در قالب خدماتی از جمله خانه بهداشت و مدارس ادامه دارد، گفت: تلاش می‌کنیم که همه پروژه‌های نیمه‌تمام به پایان برسد اما وارد رویکر جدید در استان شده و تصمیم داریم در شهرستان درمیان خیمه بزنیم البته به معنای آن نیست که جای دولت را بگیریم و هر چه لازم باشد برای توسعه شهرستان و استان انجام می‌دهیم.

وی در خصوص املاک بنیاد مستضعفان نیز افزود: هر جا می‌رویم املاک وسعت زیادی دارد و  این نوید را می‌دهیم که منافع ما در این استان منافع مردم است.

فتاح تاکید کرد: اگر در خراسان جنوبی فروش اموال داشته باشیم نباید وجه آن از استان خارج شود بلکه منابع حاصل از آن دوباره برای زیرساخت‌ها هزینه خواهد شد.

وی یادآور شد: برای فروش املاک مزایده برگزار کردیم با این تدبیر مسیر مزایده‌ها هموار خواهد شد.

رییس بنیاد مستضعفان همچنین در خصوص وضعیت بناهای تاریخی در اختیار بنیاد مستضعفان گفت: اگر این املاک و اماکن تاریخی در اختیار سازمان میراث فرهنگی است و مایل هستند که تحویل بگیرند، مالکیت نمی‌دهیم ولی برای بازسازی بناهای ثبت ملی موظف هستیم حفظ کنیم و مشکلی وجود ندارد.

فتاح در پاسخ به سوالی که چرا مزایده‌های بنیاد مستضعفان باعث افزایش قیمت زمین می‌شود افزود: در همه ایران مزایده برگزار می‌شود باید دید آیا باعث افزایش قیمت شده؟ اینطوری نیست ولی سعی می‌کنیم مزایده‌ها در جایی اتفاق بیفتد که منافع عام‌المنفعه باشد.

نظر شما