شناسهٔ خبر: 3807577 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

نامه واردکنندگان خودرو به وزیر/ احتمال حذف واردکنندگان رسمی

نائب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو به ارسال نامه انجمن واردکنندگان خودرو به وزیر صنعت اشاره کرد و گفت: در صورت رفع نشدن ایرادهای ضوابط، در آینده شاهد حذف تدریجی واردکنندگان رسمی از بازار خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کوروش مرشد سلوک در گفتگویی با اشاره به اینکه سه درصد ارزش CIF خودرو بابت گارانتی که در ضوابط قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی تعیین شده مورد قبول انجمن واردکنندگان خودرو نیست، گفت: در قالب ضوابط قیمت‌ گذاری خودرو دو دستورکار برای واردکنندگان رسمی ابلاغ شده که بر این اساس، اگر واردکننده غیررسمی تمایل به واردات داشت باید با همکاری یک واردکننده رسمی ضمن رعایت ضوابط و پرداخت هزینه 3 درصدی گارانتی اقدام نماید.

 وی با اشاره به اینکه این 3 درصد، به هیچ عنوان جوابگوی هزینه‌های واردکننده رسمی نیست، افزود: عدم پیش‌بینی سود مناسب در این دستورکار سبب می‌شود تا قیمت خودروهایی که واردکنندگان رسمی به کشور وارد می‌ کنند، درمقایسه با خودروهای وارداتی شرکت‌ های غیر رسمی، گران‌ تر شود.

 نائب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو افزود: البته این امر رقابت سالمی را در سطح بازار خودروهای وارداتی به وجود نخواهد آورد.

مرشد سلوک با بیان اینکه ما افزون بر این موضوع، به تعیین سود 7 درصدی نمایندگی رسمی نیز اعتراض داریم، تصریح کرد: در صورت رفع نشدن ایرادهای سود نمایندگی‌ ها و هزینه 3 درصدی گارانتی در ضوابط قیمت‌ گذاری خودروهای وارداتی، در آینده شاهد حذف تدریجی واردکنندگان رسمی از بازار خواهیم بود.

وی به ارسال نامه انجمن واردکنندگان خودرو به وزیر صنعت اشاره کرد و گفت: در قالب این نامه، اعتراض های خود را به دو بند ضوابط قیمت‌ گذاری خودروهای وارداتی اعلام کرده‌ ایم که امیدواریم هزینه 3 درصدی گارانتی به 7 درصد افزایش پیدا کند.
 

منبع: تسنیم

نظر شما