شناسهٔ خبر: 38023621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۰۰ سند املاک بنیاد علوی در شهرستان رشتخوار خراسان رضوی اهدا شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- ۴۰۰ جلد سند املاک بنیاد علوی روز سه‌شنبه طی مراسمی به مردم شهرستان رشتخوار در استان خراسان رضوی اهدا شد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان خراسان رضوی در این مراسم ارزش ریالی این املاک را که به طور همزمان واگذار شد ۶۷ میلیارد ریال ذکر کرد.

عباسعلی نیک‌فرجام گفت: این املاک به شهروندان شهر جنگل از توابع شهرستان رشتخوار تعلق گرفته و این برای سومین بار است که املاک بنیاد علوی به مردم این خطه اهدا می‌شود.
وی افزود: علاوه بر این، ۲۱۷ مورد بخشودگی، ۳.۳ هکتار واگذاری اراضی به شهرداری جنگل و واگذاری ۶ حلقه چاه به کشاورزان به قیمت سال ۹۰ انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های محوری ما واگذاری اسناد املاک بنیاد علوی به مردم در دوره‌های مختلف است ادامه داد: سال آینده هم حدود ۲ هزار سند به صورت رایگان به مردم واگذار می‌شود که شهرستان‌های زیرپوشش خراسان‌ رضوی در این زمینه متعاقبا اعلام خواهد شد.
نیک فرجام هدف از اهدای این اسناد را تحقق آرمان‌های امام راحل اعلام کرد و گفت: اراضی این بنیاد مربوط به دوران رضاخان و متعلق به دربار شاه است که با استقرار نظام اسلامی و به دستور معمار فرزانه انقلاب باید بعد از انجام بررسی‌های حقوقی به صاحبان اصلی‌ آن باز گردانده شود.
وی افزود: بر این اساس املاکی که به صورت غیرقانونی توسط رژیم پهلوی غصب شده بود به صاحبان اصلی‌ آن بازگردانده می‌شود.  
امروز طی مراسمی در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، خراسان رضوی و خراسان شمالی هفت هزار جلد سند املاک بنیاد علوی به مردم این استان‌ها اهدا شد.

 وسعت این املاک ۲ هزار و ۴۳۶ هکتار و ارزش آن ۳۳ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

از مجموع این املاک، چهار هزار و ۸۵۰ قطعه در استان گلستان، ۷۱۰ قطعه در استان مازندران، ۵۴۰ قطعه در استان خراسان شمالی، ۵۰۰ قطعه در استان گیلان و ۴۰۰ قطعه در استان خراسان رضوی است.

نظر شما