شناسهٔ خبر: 37994409 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سودای سیمرغ | سومین روز جشنواره از آلمان تا آبادان

سومین روز جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم‌های «روز صفر»، «ابر بارانش گرفته» و «آبادان یازده ۶۰» در سینمای رسانه همراه خواهد بود. دو فیلم از این ترکیب بر اساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، در سومین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و در سینمای رسانه، سه فیلم سینمایی «روز صفر»، «ابر بارانش گرفته» و «آبادان یازده ۶۰» به همراه فیلم‌های مستند و کوتاه «جایی برای فرشته ها نیست» و «امتحان» به نمایش در می‌آید.

 

 

* روز صفر؛ درباره دستگیری عبدالمالک ریگی

نخستین فیلمی که امروز ساعت ۱۳:۳۰ در پردیس ملت به نمایش در می‌آید، نخستین فیلم سینمایی سعید ملکان بعد از سال‌ها فعالیت در حوزه چهره‌پردازی و تهیه‌کنندگی است. او نام نخستین ساخته خود را «روز صفر» انتخاب کرده و آنطور که شنیده و از عکس‌ها برداشت می‌شود، ماجرای دستگیری عبدالمالک ریگی است. برخی مدعی هستند این فیلم به نوعی ادامه فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» است.

ملکان پیش‌تر در مقام تهیه‌کننده دو فیلم «تنگه ابوقریب» و «تختی» را روی پرده داشته است. بهرام توکلی کارگردان آن دو فیلم، این بار به‌عنوان فیلمنامه‌نویس در کنار ملکان قرار دارد.

امیر جدیدی و ساعد سهیلی اصلی‌ترین بازیگران «روز صفر» هستند و این فیلم علاوه بر ایران، در آلمان هم مقابل دوربین رفته است.

 

 

* ابر بارانش گرفته؛ فیلمی بی‌ادعا

در دومین سانس پردیس ملت یعنی ساعت ۱۶:۳۰، «ابر بارانش گرفته» ساخته مجید برزگر پخش می‌شود؛ فیلمی که به گفته لو یک فیلم آرام، بی‌ادعا و جمع و جور است.

برزگر فیلمی کم‌هزینه ساخته و در آن خبری از بازیگران نام‌آشنا نیست. نازنین احمدی، مزدک میرعابدینی، علی ثانی‌فر، ارشیا نیک‌بین، حمیدرضا مالکی، کاوه هادی‌مقدم، سورن مناساکانیان، منصوره ایزدپناه، پریسا بهپوری، ناهید حدادی، رامین محمدیان، محمود کیان، پریسا خواجه‌دهی، سالار دریامج، یحیی حقیقت‌خواه، نهال موسوی، سعید میرزایی، شهین کاظمی، جمال سادات، رها تقوایی، علی موسوی‌نژاد و حمید امیدوار بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان «ابر بارانش گرفته» آمده: سارا، پرستار ۳۵ ساله و مجرب، به بیمارانش کمک می‌کند تا آرام شوند. حتی آن‌ها که امیدی به زنده ماندنشان نیست…

برزگر پیش‌تر و در سال ۱۳۹۴ با «یک شهروند معمولی» در جشنواره فیلم فجر حضور یافته بود.

 

 

 

* آبادان یازده ۶۰؛ تنها فیلم دفاع مقدسی

«آبادان یازده ۶۰» تنها فیلم کاملاً دفاع مقدسی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر است. فیلمنامه این فیلم از کتاب «فرکانس یازده ۶۰» به قلم فضل‌الله صابری اقتباس شده است و خاطراتی از کارمندان رادیو آبادان در روزهای آغاز جنگ تحمیلی را در بر می‌گیرد.

این فیلم را مهرداد خوشبخت کارگردانی کرده است که بیشتر او را با ساخت سریال‌های تلویزیونی می‌شناسیم.

علیرضا کمالی، حسن معجونی، شبنم گودرزی، حمیدرضا محمدی، ویدا جوان و نادر سلیمانی از جمله بازیگران «آبادان یازده ۶۰» هستند. این فیلم محصول سازمان هنری رسانه‌ای «اوج» است و ساعت ۱۹:۳۰ در پردیس ملت روی پرده می‌رود.

 

 

 

«جایی برای فرشته‌ها نیست» مستند ۸۶ دقیقه‌ای ساخته سام کلانتری درباره دختران تیم ملی هاکی است.  

فیلم کوتاه «امتحان» هم ماجرای زندگی دختری به نام صدف را روایت می‌کند که روز امتحان مدرسه درگیر اتفاقاتی باورنکردنی می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما