شناسهٔ خبر: 37994105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

البرز میزبان کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران می‌شود

بیست و ششمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک و دوازدهمین کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک ایران به میزبانی دانشگاه خوارزمی در البرز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جعفر جهان پناه دبیر اجرایی کنفرانس از برگزاری دو همایش بیست و ششمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک و دوازدهمین کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک ایران خبر داد و افزود: استان البرز در زمینه اپتیک و فوتونیک دارای پتانسیل های خوبی است و این دو همایش به صورت همزمان در دانشگاه خوارزمی استان البرز طی دو روز برگزار می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به حضور اعضای هیئت علمی قوی و استقبال انجمن فوتونیک، ما عهده دار برگزاری این مهم هستیم تابتوانیم همایشی در شان استان البرز را داشته باشیم.

همچنین وی در خصوص فوتونیک بیان کرد: تمامی ذراتی که در جهان وجود دارد از فوتون تشکیل شده و به صورت های ساده و پیچیده در اطراف ما وجود دارد.

این مقام مسؤول نقش فوتون ها را در درک حقایق فیزیکی محیط اطراف زندگی ما عنوان کرد و اذعان داشت: فوتون زیربنای علم فوتونیک است و در رنج بینایی انسان به صورت عصب های بینایی می باشد.

جهان پناه یکی از مهمترین کاربردهای فوتون را در زمینه لیزر نام برد و تصریح کرد: امروزه لیزر در زمینه های مختلف از جمله پزشکی، نظامی، هوا و فضا، بیولوژیکی و... کاربرد دارد.

وی هدف از برگزاری این کنفرانس را حضور صاحب نظران در شاخه های مختلف اپتیک و فوتونیک در راستای تعامل و تبادل اطلاعات لازم برای گسترش تحقیق این دو حوزه مطرح کرد.

وی در ادامه گفت:تعداد مقالات ارسال شده 374 مورد می باشد که از این تعداد 313 موضوع پذیرفته شده و 73 عنوان برای سخنرانی و ارائه شفاهی و 240 مورد در قالب پوستر می‌باشند.

گفتنی است، در برگزاری این کنفرانس یک مهمان خارجی از ترکیه به ارائه مقاله با سخنرانی انگلیسی می‌پردازد و تعداد ده غرفه همزمان با ارائه توانمندی های سازمان های مختلف برپا می‌شود.

انتهای پیام/ص

نظر شما