شناسهٔ خبر: 68195696 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

حرم رضوی میدان خطابه روحانیان پیشرو و جوان باشد - اکونیوز

اقتصاد ایران: مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حرم رضوی میدان خطابه روحانیان پیشرو و جوان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با جمعی از معاونین آستان قدس رضوی با تأکید بر فراهم آمدن شرایط زیارت بامعرفت و متعالی برای زائران حرم رضوی، اظهار کرد: کیفیت زیارت از مهم‌ترین مسائلی است که باید در تمامی فعالیت‌های فرهنگی و موضوعات مختلفی که به سبک زندگی رضوی منتهی می‌شود، مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تشکر از زحمات و فعالیت‌های آستان قدس در سال‌های اخیر افزود: خوشبختانه امروز شاهد نظم و استقراری در مدیریت امور آستان قدس رضوی هستیم که در امتداد تلاش‌ها و اقدامات سابق صورت گرفته در این آستان مقدس است؛ این نوع مدیریت موجب شده تا بدون ایجاد کوچک‌ترین مساله و تحت یک مدیریت واحد، خدمت‌رسانی به مردم و زائران صورت بگیرد.

وجود تناسب در ارائه خدمات به زائران

وی متناسب بودن خدمات متنوع آستان قدس رضوی را یک نقطه قوت و تحسین‌آمیز خواند و گفت: امروز چه در مساله امنیت و انتظامات و چه نظافت و خدمات وضعیت خوب و متناسبی را شاهد هستیم که روز به روز در حال تقویت است.

علم الهدی اضافه کرد: با توجه به اینکه سالانه به جمعیت زائران رضوی افزوده می‌شود، خوشبختانه در کیفیت و میزان خدمت‌رسانی به زائران هیچ اشکال و تفاوتی به چشم نمی‌خورد.

حرم مطهر رضوی، میدان خطابه عالمان دینی پیشرو باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اهمیت مسئله خطابه و تبلیغات در آستان قدس رضوی تأکید کرد: در گذشته خطابه مشهد نسبت به حوزه علمیه قم امتیاز و برتری داشت که متأسفانه در جریان زمان این امتیاز کمرنگ شد، راه‌حل این موضوع نیز ورود آستان قدس به این عرصه با فراهم کردن میدان خطابه برای عالمان دینی جوان در کنار بزرگان این عرصه است تا آنان را در این مقام ورزیده و ماهر کند.

وی به شناسایی استعدادهای خوب و جوان در عرصه خطابه مشهد اشاره کرد و افزود: اگر بتوانید روحانیون جوان، با استعداد، پیشرو و خوش‌ذوق را در این عرصه پرورش دهید و شناسایی کنید، خطابه در مشهد به برکت آستان قدس توسعه پیدا خواهد کرد و ما این گمشده خود را دوباره پیدا خواهیم کرد.

ضرورت ارائه روایات با رویکرد تحلیلی

علم الهدی خاطرنشان کرد: البته در تربیت و جذب روحانیون باید این نکته مورد توجه قرار بگیرد که ذائقه مردم با گذشته تفاوت پیدا کرده است و دیگر نمی‌توان با بیان صرف روایات مردم را پای منبر جذب کرد، بلکه باید روند خطابه‌ها به سمت تحلیلی شدن حرکت کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: روایتی که بر منبر گفته می‌شود چه در مسائل سیاسی، اجتماعی و اخلاقی باید دارای تحلیل داشته باشد، دیگر نمی‌شود به سبک قدیم منبر رفت.

وی با اشاره به در پیش بودن دهه آخر صفر و روزهای اوج مسافر در مشهد و استان، خاطرنشان کرد: امتیاز ارائه خدمت به زائران در دهه پایانی صفر این است که به شکل مردمی انجام می‌شود.

توسعه حرم رضوی متناسب با افزایش زائر

در ابتدای این دیدار، رضا خوراکیان، مدیر عالی حرم مطهر رضوی به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام و تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای دهه آخر صفر پرداخت و اظهار کرد: همواره تلاش کردیم بتوانیم معارف اهل‌بیت علیه‌السلام را در قلوب زائرین تعمیق ببخشیم تا حس خوبی از تجربه زیارت داشته باشند.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی اضافه کرد: با توجه به رشد جمعیت و افزایش سالانه زائران علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام، طرح‌های توسعه‌ای حرم مطهر رضوی برای سال‌های آینده متناسب با افزایش میزان زائر پیش‌بینی‌شده که بخشی از آن در حال اجرا است.

برچسب‌ها:

نظر شما