شناسهٔ خبر: 37977938 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استفاده از مجریان تهرانی در سیمای اصفهان ممنوع شده است

مدیرکل صداوسیما مرکز استان اصفهان گفت: همان‌گونه که قول استفاده از ظرفیت اصفهان داده شد، استفاده از مجریان تهرانی ممنوع شده است به‌طوری‌که در برنامه‌های شبانه شاهد حضور مجریان جوانی هستیم که شاید برای نخستین بار است در صداوسیما برنامه اجرا می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بهرام عبدالحسینی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه‌های مرکز اصفهان دو هدف مهم و استراتژیک در یک سال اخیر بوده که در این مدت به لحاظ کمی 10 عنوان برنامه‌های تکلیفی و تعهدی همچون برنامه کودک، خانواده و... علی‌رغم مشکلات متعددی که وجود داشت بر روی آنتن مرکز اصفهان رفته است.

استفاده از مجریان تهرانی ممنوع شده است

مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان ادامه داد: همان‌گونه که قول استفاده از ظرفیت اصفهان داده شد، استفاده از مجریان تهرانی ممنوع شده است به‌طوری‌که در برنامه‌های شبانه شاهد حضور مجریان جوانی هستیم که شاید برای نخستین بار است در صداوسیما برنامه اجرا می‌کنند.

وی در ادامه تصریح داشت: برنامه محوری و شبکه محوری از اولویت‌های کار ما در طی یک سال اخیر بوده است از همین رو سال گذشته برای نخستین بار از معاونت‌ها درخواست شد تا برنامه‌های مختص به حوزه خود را ارائه دهند و بالای ۸۰ درصد این برنامه‌ها تاکنون عملیاتی شده است.   

عبدالحسینی در ادامه با اشاره ساخت 3 تله‌فیلم در یک سال اخیر و قرار گرفتن 2 تله‌فیلم دیگر در دستور ساخت، اذعان داشت: در شش ماه ابتدایی سال طبق ارزیابی ستاد امور استان‌ها، رتبه سیمای مرکز اصفهان از ۱۶ به رتبه دوم در کشور رسید همچنین در حوزه خبر سال گذشته رتبه دوم و در پاییز امسال موفق به کسب رتبه سوم کشور شد، در بخش صدا رتبه صداوسیمای مرکز اصفهان در سه‌ماهه نخست امسال به 16 رسیده است.

مدیرکل مرکز صداوسیمای اصفهان با اذعان به ارتقای کیفیت برنامه‌های این مرکز در حوزه مستند بیان داشت: مستند میراث کهن با همکاری میراث فرهنگی باهدف معرفی جاذبه‌های استان تهیه و پخش‌شده است، همچنین برای نخستین بار در استان اصفهان از ۱۰ بانوی کارآفرین مستندی تهیه‌شده و تا سه ماه اول سال آینده از آن رونمایی می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: در حوزه خبر گزارش‌های تولیدی و مستند تولیدشده که برای نمونه می‌توان به مستند «سنگ‌آهن» با موضوع خام فروشی سنگ‌آهن در کشور اشاره کرد که تأثیر قابل‌توجهی در این حوزه داشته و رتبه الف را از آن خودکرده است.

تبلیغات به معنای آنتن فروشی نیست

عبدالحسینی پیرامون مسأله آنتن‌فروشی و تبلیغات تجاری در صداوسیمای اصفهان متذکر شد: نام تبلیغات را نمی‌توان آنتن‌فروشی گذاشت چراکه به آن برنامه مشارکتی گفته می‌شود که در همین راستا باید گفت، در سال 98 سازمان صداوسیما باید 2 هزار میلیارد تومان از محل پخش پیام بازرگانی و برنامه‌های مشارکتی جذب می‌کرد که تعهد مرکز اصفهان 5 میلیارد تومان بود.

عبدالحسینی افزود: معاونت برنامه‌ریزی مرکز موظف به راه‌اندازی میزهای تخصصی در حوزه‌های مختلف ازجمله میز خانواده، سیاسی و ... با حضور کارشناسان مختلف و همچنین تهیه‌کننده و برنامه‌سازان شده است که در نهایت خروجی آن در برنامه‌ها اعمال می‌شود تا کمکی به غنای محتوا و ارتقای سطح کیفی برنامه‌های شبکه اصفهان شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان ابراز داشت: استان‌های درجه دو و سه از بودجه استانی بهتری برخوردار هستند، اما استان اصفهان در حوزه بودجه استانی ضعیف است و به همین دلیل زیرساخت‌های فرسوده‌ای دارد بااین‌حال نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های یک سال اخیر هزینه شده که بخشی از آن به‌واسطه تلاش همکاران در حوزه فنی جذب‌شده است، اما امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های خود را بهسازی و بازسازی کنیم.

وی در ادامه گفت: از دیگر برنامه‌های ما در مرکز صداوسیمای استان اصفهان برگزاری جلسات ماهانه و سالانه با هنرمندان، اقشار مردم، اصحاب رسانه، حوزه علمیه، دانشگاه و سفر ‌به شهرستان‌ها و استفاده از ظرفیت هنرمندان است که البته به‌اتفاق تا به امروز توانسته‌ایم کارهای خوبی را با همکاری شهرستان‌ها تهیه و تولید کنیم.

عبدالحسینی در پاسخ به انتقادی مبنی بر آنکه در برنامه‌های گفت‌وگو محور مسؤولان بیشتر به ارائه گزارش عملکرد خود می‌پردازد اذعان داشت: برنامه چالشی «بازتاب» پس از ماه مبارک رمضان روی آنتن خواهد رفت، البته باید این را هم پذیرفت که برخی مسئولان نقدپذیر نیستند و با انتقاد برخورد حذفی انجام می‌دهند و این مسأله درباره برنامه‌های صداوسیمای مرکز استان هم صدق می‌کند، اما تلاش خواهیم کرد تا در سال آینده تولید و پخش برنامه‌های انتقادی و چالشی بیشتری را در دستور کار خود قرار دهیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان در پایان صحبت‌های خود به نحو دریافت آمارهای منتشرشده درباره میزان مخاطبان و میزان رضایت‌مندی آنان از برنامه‌های صداوسیمای مرکز اصفهان پرداخت و بیان داشت: در یک سال گذشته اقداماتی در مرکز اصفهان انجام‌شده به‌گونه‌ای که برخی برنامه‌های تولیدشده در هیچ مرکز دیگری تولید نشده است از همین رو با استفاده از ظرفیت‌های استان توانسته‌ایم رتبه دوم مراکز استانی را به دست آوریم همچنین از مردم به‌صورت حضوری و با مراجعه به درب منازل نظرسنجی شده که طبق نظرسنجی پاییز امسال سیمای استان 77 درصد و صدای استان 35.5 درصد مخاطب دارند که البته ممکن است فردی فقط یک برنامه از برنامه‌های صداوسیمای استان اصفهان را تماشا یا گوش کند، اما او نیز جزء مخاطبان محسوب می‌شود.

«هشتک بهارستان» و «پلاک یازده» ویژه‌برنامه انتخابات اصفهان

همچنین در ادامه این جلسه سید محسن طباطبایی، معاون اطلاعات و اخبار صداوسیمای مرکز اصفهان ابراز داشت: در سال جاری بیش از 2 هزار گزارش خبری و تولیدی در صداوسیمای مرکز اصفهان وجود داشته که رویکرد بیش از یک‌چهارم آن‌ها ملی بوده و در شبکه‌های سراسری پخش‌شده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود اذعان داشت: صداوسیمای مرکز اصفهان در حوزه مستند خبری بیشترین مستند پخش‌شده در کشور را به خود اختصاص داده، همچنین امسال در معاونت خبر به لحاظ تعداد گزارش‌های تولیدی و خبری رتبه برتر کشور را به دست آورده و در حوزه مکتوب رتبه دوم و سوم را کسب کرده است.

طباطبایی با اشاره به برنامه‌های پیش روی این مرکز در ایام انتخابات گفت: در حوزه انتخابات تولید باکس خبری «هشتک بهارستان» و «پلاک یازده» را آغاز کرده‌ایم که با نزدیک شدن به انتخابات باکس‌های خبری به‌صورت روزانه پخش خواهد شد.

جزئیات ویژه‌برنامه‌های دهه فجر و انتخابات

سید علی معصوم زاده، معاون سیما مرکز استان اصفهان به تشریح ویژه‌برنامه‌های دهه فجر پرداخت و بیان داشت: در ایام‌الله دهه فجر پخش ویژه‌برنامه گفتگوی هفته در ساعت ۱۶: ۳۰ و کلیپ «نوای انقلاب»، موشن گرافی «بلوغ نور» و همچنین سریال انقلاب زیبا در ۲۲ قسمت در ساعت ۱۹، و مینی سریال «محرمانه در بارون» در پنج قسمت و ازجمله ویژه‌برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر است.

وی در ادامه اضافه کرد: ویژه‌برنامه «چهارباغ» و «خاطرات فیروزه‌ای» و «مستند بهار را تو روایت کن» و مستند «شکوه فیروزه‌ای»، «در برابر طوفان» و «عصر خمینی» در این ایام از شبکه اصفهان پخش خواهد شد.

معاون سیما مرکز استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی برنامه‌های همچون «موشن گرافیک»، «هشتک باهم»، «گفتگوی هفته»، «ایران جان»، «پرانتز» و موزیک و تصویر و کلیپ انتخاباتی تا ایام انتخابات ازجمله ویژه‌برنامه‌های منتخب در ایام انتخابات است.

انتهای پیام/63106/

نظر شما