شناسهٔ خبر: 37975448 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تشکیل میزهای تخصصی در صداوسیمای اصفهان؛ برنامه‌های گفت‌وگو‌محور چالشی‌تر می‌شود

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: امسال در برنامه‌سازی روی محتوا تأکید کرده‌ایم و در همین راستا، میزهای تخصصی با موضوعات گوناگون از سوی معاونت برنامه‌ریزی تشکیل شده که هر ۲ هفته یک‌بار تشکیل جلسه می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، بهرام عبدالحسینی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: در سال 98 برای نخستین بار صداوسیمای مرکز اصفهان طبق برنامه پیش رفت و نزدیک به 80 درصد برنامه‌های ما عملیاتی شده است.

وی افزود: در 6 ماهه نخست امسال از رتبه 12 به رتبه دوم مراکز استانی رسیده‌ایم و رتبه‌های خوبی نیز در حوزه برنامه‌‌سازی و فنی در جشنواره مراکز استان‌ها در بجنورد کسب کردیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان با اشاره به ساخت 3 تله‌فیلم توسط این مرکز و 2 تله‌فیلم در دست ساخت ادامه داد: مستند میراث کهن تولید مرکز اصفهان درباره آثار تاریخی و مناطق بوم‌گردی استان از شبکه‌های سراسری پخش شد. همچنین در حال تولید مستند از 10 بانوی کارآفرین اصفهان هستیم که در 3 ماه نخست سال 99 رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به تولید و پخش مستند سنگ آهن درباره مشکلات خام‌فروشی سنگ آهن گفت: این مستند منشأ تحول مثبتی شد که طی یک ماه در استان‌های مختلف فیلم‌برداری شده بود.

عبدالحسینی بیان کرد: امسال در برنامه‌سازی روی محتوا تأکید کرده‌ایم و در همین راستا، میزهای تخصصی با موضوعات گوناگون از سوی معاونت برنامه‌ریزی تشکیل شده که هر 2 هفته یک‌بار تشکیل جلسه می‌دهند و برنامه‌سازان موظف هستند خروجی این جلسات را در برنامه‌های تولیدی اعمال کنند. خوشبختانه در یک سال اخیر تولید محتوای خوبی در فضای مجازی داشته‌ایم و در حوزه فنی نیز پروژه‌های زیادی را اجرا کردیم که آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه صداوسیمای مرکز اصفهان نسبت به بسیاری از مراکز استان‌ها از نظر زیرساخت ضعف دارد، تصریح کرد: پروژه‌های امسال را با 20 میلیارد تومان بودجه اجرا کردیم که بخش زیادی از آن با تلاش همکاران حوزه فنی جذب شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان اضافه کرد: سفر به شهرستان‌های استان برای استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان آنها را در دستور کار قرار دادیم که تا کنون به 10 شهرستان استان سفر کرده‌ و در جلسات شورای عمومی آنها شرکت کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سئوال که آمارهای منتشرشده درباره میزان مخاطبان و میزان رضایت‌مندی آنها از برنامه‌های صداوسیمای مرکز اصفهان بر چه اساسی منتشر می‌شود، اظهار داشت: اگر تولیدات خوبی نداشتیم نمی‌توانستیم مخاطب زیادی هم جذب کنیم. در یک سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در مرکز اصفهان انجام شده و عناوین برنامه‌هایی که تولید شده در هیچ مرکز دیگری تولید نشده است. با استفاده از ظرفیت‌های استان به رتبه دوم مراکز استانی رسیدیم. از مردم به صورت حضوری و با مراجعه به درب منازل نظرسنجی کردیم و طبق نظرسنجی پاییز امسال سیمای استان 77 درصد و صدای استان (رادیو اصفهان) 35.5 درصد مخاطب دارند. ممکن است فردی تنها یک برنامه از صداوسیمای استان اصفهان را تماشا کند یا گوش دهد، اما او نیز جزو مخاطبان صداوسیمای مرکز استان محسوب می‌شود.

عبدالحسینی درباره آنتن‌فروشی و تبلیغات تجاری در صداوسیمای اصفهان افزود: نام تبلیغات را آنتن‌فروشی نمی‌گذاریم بلکه به آن برنامه مشارکتی می‌گوییم. در سال 98 سازمان صداوسیما باید 2 هزار میلیارد تومان از محل پخش پیام بازرگانی و برنامه‌های مشارکتی جذب می‌کرد که تعهد مرکز اصفهان 5 میلیارد تومان بود.

وی درباره انتقادها از برنامه زنده‌رود گفت: این برنامه تغییرات کلی داشت و از فضای باز به دکور فضای بسته منتقل شد در حالی که 13 سال در دکور قبلی اجرا می‌شد. تهیه‌کننده و مجری این برنامه تغییر کردند و ابتدا با ریزش مخاطب 5 تا 10 درصدی مواجه شدیم اما امروز این برنامه تنها 2 درصد کاهش مخاطب دارد. به جز مجری اصفهانی، هر هفته یکی از مهمانان حتماً اصفهانی است و از رسانه‌ها انتظار داشتیم همان‌طور که در گذشته از غیربومی بودن مجری برنامه زنده‌رود انتقاد می‌کردند از به‌کارگیری مجری اصفهانی نیز تمجید کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم مبنی بر فقدان چالش در برنامه‌های گفت‌وگو محور شبکه اصفهان که بیشتر به ارائه گزارش عملکرد مسئولان استان می‌گذرد، گفت: برنامه چالشی بازتاب پس از ماه مبارک رمضان 99 روی آنتن می‌رود. باید این را بپذیریم که برخی مسئولان نقدپذیر نیستند و با انتقاد برخورد حذفی انجام می‌دهند که این درباره برنامه‌های صداوسیمای مرکز استان نیز صدق می‌کند، اما تلاش می‌کنیم در برنامه‌های سال آینده تولید و پخش برنامه‌های انتقادی و چالشی بیشتری را در دستور کار قرار دهیم.

فعالیت نخستین باشگاه فعالان فضای مجازی در صداوسیمای مرکز اصفهان آغاز شد

محمدرضا شواخی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: فضای مجازی فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی افزود: نخستین باشگاه فعالان فضای مجازی مراکز استان‌ها روز گذشته در صدا و سیمای مرکز اصفهان آغاز به‌ کار کرد که هدف آن شناسایی، آموزش و هدایت دانش‌آموزان، دانشجویان، نوجوانان و جوانان فعال در فضای مجازی است.

معاون فضای مجازی صدا و سیمای مرکز اصفهان با اشاره به راه‌اندازی پویش فجر انقلاب اسلامی به منظور انتشار عکس، فیلم و خاطرات مردم استان پیرامون انقلاب اسلامی ادامه داد: این عکس‌ها و فیلم‌ها از امروز از شبکه استانی اصفهان و رادیو اصفهان پخش می‌شود.

وی با اشاره به تولید استوری، کلیپ، فتوکلیپ، پوستر، عکس‌نوشت و موشن‌گرافی به مناسبت دهه فجر در فضای مجازی گفت: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی برنامه‌ای با نگاه نو تولید و در فضای مجازی پخش می‌شود. همچنین برنامه طنز عروسکی با موضوع انتخابات و سرود رأی اولی‌ها از دیگر تولیدات مرکز استان در فضای مجازی خواهد بود.

شواخی با اشاره به کسب رتبه نخست فیلم کوتاه در جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها تصریح کرد: در بخش پوستر نیز حائز رتبه دوم شدیم. در پویش زائر خبرنگار به مناسبت اربعین حسینی بیش از 2200 عکس و فیلم برای ما ارسال شد که در قالب 18 برنامه از شبکه استانی اصفهان پخش شد.

وی با اشاره به تولیدات معاونت فضای مجازی صدا و سیمای مرکز اصفهان به مناسبت سال رونق تولید و شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی اضافه کرد: به مناسبت شهادت سردار سلیمانی 70 فیلم، 62 عکس، پوستر و اینفوگرافی و 4 پادکست تولید و در فضای مجازی پخش شده است.

همچنین قائم‌مقام صدا و سیمای مرکز اصفهان در این نشست اظهار داشت: رسانه‌های هوشمند باید بتوانند ارتباط و تعامل خوبی با مخاطبان خود برقرار کنند و رویکرد صدا و سیمای مرکز اصفهان تبدیل شدن از رسانه اطلاع‌رسان به رسانه جریان‌ساز و مولف است.

اصغر آذربایجانی با اشاره به تعامل با نخبگان و دانشگاهیان گفت: هم‌اکنون علاوه بر تشکیل میزهای تخصصی، شورای اندیشه‌ورز تشکیل داده و نشست‌های تخصصی با هنرمندان، دانشجویان و سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار می‌کنیم.

وی افزود: توانمندی‌های استانی یکی از مزیت‌های رقابتی شبکه‌های استانی است و استفاده از این ظرفیت‌ها یکی از اولویت‌های صدا و سیمای مرکز اصفهان است.

قائم‌مقام صدا و سیمای مرکز اصفهان بیان کرد: خوشبختانه این مرکز تعامل خوبی با کارکنان خود دارد و در پایان سال، در جشنواره تلاشگران صدا و سیمای مرکز اصفهان از نیروهای پرتلاش خود تقدیر می‌کنیم.

وی از تولید 20 قطعه موسیقی در سال جاری توسط صدا و سیمای مرکز اصفهان خبر داد که شاخص‌ترین آنها قطعه سردار د‌ل‌ها و قطعه‌ای با موضوع انتخابات است.

تدارک صداوسیمای مرکز اصفهان برای دهه فجر و انتخابات مجلس شورای اسلامی

 سیدمحسن طباطبایی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: در یک سال گذشته بیش از 2 هزار گزارش خبری و تولیدی از شبکه اصفهان پخش شده که بیش از یک چهارم آنها رویکرد ملی داشته و از شبکه‌های سراسری نیز پخش شده و رتبه‌های برتر را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در حوزه مستندسازی خبری شبکه اصفهان در 9 ماهه ابتدایی امسال بیشترین تعداد مستند خبری را در شبکه‌های سراسری داشته است.

معاون خبر صداوسیمای مرکز اصفهان با اشاره به برنامه‌ریزی این مرکز برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسته خبری هشتگ بهارستان پلاک 11 از یک ماه گذشته در حال پخش است. در روز انتخابات از صبح تا پایان شب بسته‌های خبری متعددی در نظر گرفته‌ایم و به طور میانگین هر ساعت یک بسته خبری پخش خواهد شد. همچنین از ستاد انتخابات استان، دفتر نظارت و حوزه‌های انتخابیه پخش زنده خواهیم داشت.

وی گفت: تلاش کردیم از گزارش‌های خبری به سمت گزارش‌های جریان‌ساز پیش برویم تا شاهد اصلاحات و تغییرات مثبتی در روند جاری اداره امور استان ایجاد کند. در حوزه بحران آب و زاینده‌رود در گذشته برخی گزارش‌ها اجازه پخش نمی‌یافت اما با حمایت مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان و سایر مسئولان استان شاهد پخش گزارش‌های خوبی در مدت اخیر بوده‌ایم. روحیه نقدپذیری در میان برخی مسئولان کم است اما تلاش کردیم با پخش برنامه‌هایی مانند بسته خبری «ورود ممنوع» این روحیه را تقویت کنیم. این برنامه در ابتدا با برخی واکنش‌ها از سوی مسئولان روبه‌رو شد اما  هم‌اکنون مسئولان در حوزه پاسخگویی بهتر از سال گذشته عمل می‌کنند.

طباطبایی بیان کرد: در یک سال گذشته معاونت خبر از نظر تعداد تولید و پخش گزارش‌ها رتبه برتر کشور و در حوزه بسته‌های خبری و گزارش‌های مکتوب رتبه‌های دوم و سوم را کسب کرد که در 3 ماه گذشته در مجموع حائز رتبه سوم کشور شدیم.

همچنین معاون سیمای صداوسیمای مرکز اصفهان در این نشست خبری اظهار داشت: امسال در پوشش مسابقات فوتبال در نیم‌فصل نخست لیگ برتر مرکز اصفهان حائز رتبه نخست شد. مسابقات مهم این فصل را با 13 دوربین پوشش دادیم. در دنیا مسابقات فوتبال با 24 و 32 دوربین پوشش داده می‌شود.

سیدعلی معصومی‌زاده با اشاره به رتبه نخست مرکز استان در برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان ادامه داد: تله‌فیلم مجنون بی لیلی به کارگردانی جهانبخش سلطانی در مرحله ارزیابی است که قرار است از شبکه‌های سراسری و شبکه اصفهان پخش شود.

وی درباره ویژه‌برنامه‌های دهه فجر افزود: در دهه فجر برنامه چهارباغ ساعت 21 هر شب به مدت 90 دقیقه پخش می‌شود. علاوه بر پخش 3 مستند و کلیپ‌های ویژه دهه فجر، برنامه گفت‌وگوی هفته روزهای شنبه به روی آنتن می‌رود.

معاون سیمای صداوسیمای مرکز اصفهان تصریح کرد: برنامه آنتن که پرسش و پاسخ جوانان با کارشناسان پیرامون انتخابات است ساعت 21 شنبه و ساعت 18 جمعه پخش خواهد شد. همچنین برنامه «ایران جان» هر شب ساعت 23:30 و برنامه «هشتگ با هم» روزهای دوشنبه تا چهارشنبه ساعت 17:30 پخش خواهد شد.

در ادامه این نشست، معاون صدای صداوسیمای مرکز اصفهان گفت: در ایام دهه فجر بیش از 3 هزار دقیقه برنامه از رادیو اصفهان پخش خواهد شد که برنامه عصرگاهی «صدای انقلاب»، آیتم قوی باشیم و برنامه آوای انقلاب از جمله این ویژه‌برنامه‌ها است.

سیدصالح پرورش بیان کرد: مسابقه‌ای با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب و وصیت‌نامه امام خمینی(ره)، نمایش رادیویی، مستند دوران انقلاب، روایت‌های دوران انقلاب در قالب شعر و پخش برنامه زنده از جوار پل خواجو در 3 روز از دهه فجر از دیگر برنامه‌های این ایام است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه انتخابات شامل 3 مرحله تبیینی، تشریحی و تهییجی است، افزود: در مرحله تبیینی از 9 آبان تا 15 دی ماه، 350 دقیقه برنامه رادیویی در هفته و 1400 دقیقه برنامه در ماه پخش شد. در مرحله تشریحی از 15 دی تا 15 اسفندماه 400 دقیقه برنامه در هفته و 1600 دقیقه برنامه در ماه از صدای مرکز اصفهان پخش شد.

معاون صدای صداوسیمای مرکز اصفهان ادامه داد: در مرحله پایانی نیز که 2 هفته مانده به برگزاری انتخابات است، در مجموع هزار دقیقه برنامه رادیویی پخش خواهد شد.

انتهای پیام/165/ ت

نظر شما