شناسهٔ خبر: 37958734 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قصه قصیده گاو سفید داستان همین حوالی است

تهران ایرنا_ عوامل و بازیگران فیلم قصیده گاو سفید، قصه این فیلم را وقوع اعدام در هر مکان و زمانی که قانون اعدام دارد، عنوان کردند.

صاحب‌خبر -

بهتاش‌صناعی ها عصر شنبه در نشست خبری قصیده گاو سفید، انتخاب اسم این فیلم را سمبلیک اعلام کرد و افزود: موضوع این فیلم درباره قانون اعدام است که البته حرف زدن در مورد هر قانونی ایراد ندارد.
 وی افزود: تلاش کردیم شرایطی را فراهم کنیم که پیرامون قانونی حرف زده شود البته قصد نداریم که قانون را زیر پا بگذاریم.
صناعی ها  با بیان اینکه پرونده های زیادی پیش و پس از انقلاب در خصوص موضوع اعدام در کشور وجود دارد گفت از  مجموعه ای از از این پرونده ها الهام بخش ما در این داستان بود.
وی افزود: داستان و قصه  این فیلم حوالی ما اتفاق می‌افتد و قصه آنها ما را تحت تأثیر قرار داده است.
کارگردان فیلم قصیده گاو سفید در ادامه با اشاره به کاراکتر مینا در این فیلم گفت شخصیتی مینا زنی ایرانی است که فردی در زندگی اش وارد می‌شود و دلباخته آن می شود.
وی در خصوص بازی شهاب حسینی در این فیلم گفت: در ابتدا قرار بود او این نقش را بازی کند اما به دلایل مختلفی محقق نشد و انتخاب علیرضا ثانی فر انتخاب کاملا درست بود.


وی در خصوص اکران عمومی فیلم گفت فکر نمی‌کنم مشکلی برای اکران وجود داشته باشد این قصه می تواند در هر زمانی و هر مکانی که چنین قانونی وجود دارد اتفاق بیفتد.
نویسنده و کارگردان فیلم گاو سفید افزود: این فیلم دغدغه انسانی دارد و قصدش زیر سوال بردن قانون نیست البته هر قانونی اشتباه و ایرادی دارد و ما تلاش کردیم در این آستان خطاها و ایراد قانون اعدام را به تصویر بکشیم.
وی اضافه کرد در این فیلم تلاش شد خطا و و ایرادات قانون چه تاثیری می تواند در زندگی انسانها و جامعه بگذارد به تصویر کشیده شد.
وی در بخش دیگر از نشست در پاسخ به این سوال که در بخشی از فیلم به اخراج و بازداشت کارگرها اشاره کردید، گفت: ما تلاش کردیم به اهمیت این طبقه اجتماعی بپردازیم. و موضوع اخراج و بازداشت کارگرها بارها اتفاق افتاده است.
نویسنده و کارگردان فیلم قصیده گاو سفید افزود در این فیلم از موسیقی استفاده نکردیم و تلاش کردیم از اصوات یا افکت هایی همچون صدای تردد خودرو صدای باران و باد به جای موسیقی استفاده کنیم زیرا احساس کردم استفاده از موسیقی می‌تواند تاثیر معکوس داشته باشد و فیلم را به یک ملودرام تبدیل کند.
مریم مقدم بازیگر نقش مینا در فیلم قصیده گاوسفید درخصوص شخصیت مینا گفت مینا زنی بود که سختی زیادی کشیده اما همواره پر  قدرت بود و امید به زندگی را از دست نمی داد.


وی با بیان اینکه در نگارش فیلمنامه این فیلم نقش داشته گفت: از وقتی با بهتاش صناعی ها در حال نگارش بودیم احتمال بازی خودم در این فیلم را می‌دیدم.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اقتباس این فیلمنامه از یک فیلم خارجی گفت: ممکن است فیلم های مختلفی از یک فیلم تاثیر بگیرد اما این فیلم از فیلم دیگری اقتباس نشده است.

سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر در یک نگاه

سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال همزمان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار می‌شود.  

در این دوره جشنواره، ۱۱۵ فیلم سینمایی به همراه ۳۶ فیلم مستند فرم ثبت‌نام جشنواره را تکمیل کرده‌اند که در میان فیلم‌های سینمایی، ۳۷ اثر به فیلمسازان اول اختصاص دارد.  

این جشنواره شامل بخش های مختلف؛ از جمله مسابقه سینمای ایران یا سودای سیمرغ (فیلم های سینمایی داستانی/ پویانمایی فیلم‌های بلند داستانی که دارای پروانه ساخت یا نمایش از سازمان سینمایی باشند و تا قبل از بهمن ۱۳۹۸ اکران عمومی نشده و در هیچیک از رویدادها و جشنواره‌های سینمایی داخلی و خارجی به نمایش در نیامده باشند)،  نگاه نو (فیلم اول کارگردان: داستانی/ پویانمایی فیلمساز یا کارگردان اول، به هنرمندی اطلاق می‌شود که برای ساخت یا نمایش فیلم سینمایی خود برای نخستین بار، مجوزهای لازم و قانونی را از سازمان سینمایی کسب کرده باشد و پیش از این اثری از وی به عنوان فیلم سینمایی اکران یا در رویدادهای داخلی یا خارجی معرفی نشده باشد)،  مستند بلند، کوتاه داستانی (با زمان نمایش حداقل ۳ و حداکثر ۱۵ دقیقه)، مسابقه تبلیغات سینمای ایران و مسابقه تجلی اراده ملی است.  

محمد احسانی، محمود اربابی، همایون اسعدیان، یلدا جبلی، رضا درستکار، سیدمحمود رضوی و حسین کرمی در این دوره از جشنواره اعضای هیات انتخاب فیلم‌های بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) و نگاه نو (ویژه فیلم اول کارگردانان) هستند.

غیر از پردیس ملت به عنوان کاخ اصلی جشنواره که محل نمایش فیلم ها برای اصحاب رسانه است،  پردیس سینمایی آزادی، سینما استقلال، پردیس سینمایی ایران‌مال، پردیس سینمایی باغ کتاب، پردیس سینمایی تماشا، سینما جوان، پردیس سینمایی راگا، پردیس سینمایی زندگی، پردیس سینمایی فرهنگ، سینما فجر اسلامشهر (سالن اصلی)، پردیس سینمایی کوروش، پردیس سینمایی کیان، سینما ماندانا، پردیس سینمایی مگامال و موزه سینما در مناطق مختلف شهر تهران، سینماهای مردمی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خواهند بود.

نظر شما