شناسهٔ خبر: 37952635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان:

ثمره جریان ولایت و امامت در ۴۰ سال انقلاب قابل مشاهده است

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: ثمره جریان امامت و ولایت را نه فقط در جامعه خود طی این ۴۰ سال که در جغرافیای اسلامی شاهد هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی شنبه (12 بهمن) در جلسه ستاد غدیر استان؛ با طرح دو دیدگاه نسبت به مسئله غدیر، گفت: روز غدیر، روزی عزیز و بسیار ارزشمند در نگاه اعتقادی ما است که یک واقعه بزرگی از طرف خدا اتفاق افتاده و رقم خورده است.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه با بیان اینکه آیا باید برای غدیر جشن باشکوه بگیریم یا فقط به این روز اکتفا نکنیم و سلسه جشن ها بگیریم؟ بیان کرد: نگاه دوم جریان امامت و ولایت است که تکمیل کننده جریان رسالت و نبوت است و بعضا'' حیات بشر و ادامه این حیات معنوی و طیب بشر نیاز به جریان امامت دارد.

 

 

وی ادامه داد: ما می خواهیم جایگاه امامت و ولایت را همانطور که شأن و جایگاه آن در نگاه اعتقادی و نفوذ در هدایت انسان دارد توجه شود ضمن اینکه در ادامه رسالت و نبوت است حتی خود نیز ادامه دار این جریان است که طبق اعتقادات ما ولایت فقیه هم از دورن آن بیرون آمده زیرا امامت جامعه در هر زمانی از مهم ترین بخش های آن جامعه است.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه گفت: یک جریانی اینقدر مهم و ارزشمند است و جایگاه دارد و ثمره آن را در 40 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می بینیم و حس می کنیم که امامت و ولایت چه جایگاهی دارد و نه فقط در پیشرفت جامعه و کشور ما بلکه در جغرافیای اسلامی تاثیر آن را می بینیم.

 

 

وی افزود: آنچه در برنامه های ستاد غدیر است با نگاه دوم تدوین شده اما چیزی که باید کار شود تا موثر باشد این است که نگاه دوم باید مدنظر باشد و هم برای آن کار شده است.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه گفت: گره ای که باید به دست ما باز شود عملیاتی کردن آن است که آثار و برکات هم در ظاهر، باطن و محتوی در جامعه شاهد باشیم و در مراکز علمی و ادرای همین آثار را ببینیم و بتوانیم بخش و نگاه دوم را فعال کنیم و در طول سال جاری باشد.

 

 

 

وی با ابراز امیدواری بر اینکه جشن 13 رجب را ویژه و حول محور شخصیت امام علی(ع) داشته باشیم، گفت: فضای شهر کرمان به لحاظ شهادت سردار فضای مناسبی است و پیشنهاد می شود که برخی برنامه ها در گلزار و مزار شهید سلیمانی اجرا شود.

 

 

پایان پیام/ 667

نظر شما