شناسهٔ خبر: 37934091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همسفران تا بهشت به حرم مطهر رضوی مشرف شدند

مشهد- ایرنا- دهمین کاروان زوجین بیست و سومین دوره سراسری ازدواج دانشجویی "همسفر تا بهشت" نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها جمعه شب با سفر به مشهد، به زیارت حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

صاحب‌خبر -

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور در حاشیه این تشرف به خبرنگار ایرنا گفت: ۵۵۰ زوج دانشجو از دانشگاه‌های سراسر کشور در قالب دهمین کاروان بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی "همسفر تا بهشت" امروز وارد مشهد شدند و در رواق حضرت زهرا (س) حرم مطهر گرد هم آمدند.

مهدی غلامی مقدم افزود: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی ۲۲ سال گذشته طرح ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت را با هدف ترویج و فرهنگ سازی ازدواج پایدار و آسان برگزار کرده و در همین راستا برنامه سه روز اقامت رایگان در مشهد و شرکت در کارگاه‌های آموزشی به همراه اهدای جوایز برای زوجین دانشجو را تدارک دیده است.

وی بیان کرد: امسال نیز پس از ثبت نام زوجین در ستاد ازدواج دانشجویی برای شرکت در بیست و سومین دوره همسفر تا بهشت، اعزام کاروان‌ها به مشهد از ابتدای دی ماه آغاز شد و پیش بینی می‌شود تا پایان این دوره که تا قبل از ماه مبارک رمضان و انتهای اردیبهشت ماه سال آینده به طول می انجامد ۱۸ کاروان دیگر به تعداد هر کاروان هزار تا هزار و ۳۰۰ نفر به مشهد مقدس سفر کنند.

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور گفت: دهمین کاروان به تعداد ۵۵۰ زوج از استانهای مختلف کشور از امروز وارد مشهد شدند و طی دو شب و سه روز علاوه بر اقامت در پنج هتل و تشرف به حرم مطهر رضوی از ویژه برنامه های سیاحتی، زیارتی، تفریحی و آموزشی بهره می‌گیرند.

غلامی افزود: در آیین آغازین برای دهمین کاروان در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی، علاوه بر سخنرانی حجت الاسلام محمد مهدی صالحی، معاون فرهنگی- سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، اجرای مداحی، قرائت میثاق نامه و حضور در مهمانسرای حضرت رضا (ع) برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: کلاسهای مشاوره و مسابقات هر شب در هتل برای زوجین برگزار می‌شود و علاوه بر این طی دو روز اقامت زوجین در مشهد در برج سپید کلاسهای آموزشی ویژه زوجین پیش بینی شده است و خاتمه سفر سه روزه این کاروان برگزاری جشنی برای آنان و اهدای جوایز و تندیس ویژه ستاد ازدواج دانشجویی به برگزیدگان مسابقات،  زوجینی که موفق به فرزندآوری طی یک سال گذشته شده اند و نخبه‌های علمی و زوجین موفق خواهد بود.

وی اضافه کرد: تامین وسیله و هزینه ایاب و ذهاب کاروان زوجین دانشجو برای سفر به مشهد برعهده دانشگاه‌ها است اما سایر هزینه‌های مربوط به اقامت و سیاحت و زیارت در مشهد از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تامین می‌شود.

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور گفت: خوشبختانه طبق بررسی‌های انجام گرفته زوجینی که در این ستاد ثبت نام کردند و از برنامه‎های آموزشی دوره همسفر تا بهشت بهره گرفتند طی ۲۲ سال گذشته آمار طلاق بین آنان ۵.۸ درصد گزارش شده که پنج برابر کمتر از وضعیت فعلی طلاق در کشور است.

نظر شما