شناسهٔ خبر: 67924928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

اجرای طرح پزشک خانواده موجب کاهش هزینه‌های مردم می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر ضرورت اهتمام جدی و همگانی در اجرای طرح پزشک خانواده با حضور کارورزان دوره پزشکی گفت: اجرای پزشک خانواده و ارجاع الکترونیک موجب تامین سلامتی عمومی و کاهش هزینه‌های مردم می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، محمدتقی آشوبی صبح امروز _دوشنبه هشتم مرداد_ در نشست هماهنگی اجرای طرح پزشک خانواده با حضور کارورزان دوره پزشکی عمومی، اظهار کرد: پزشک خانواده موضوعی پایه‌ای در نظام سلامت است و باید طبق کوریکولوم جدید آموزشی توسط کارورزان پزشکی به درستی اجرایی شود، همه باید در اجرای این مهم اهتمام جدی و عملی داشته باشند.

وی با اشاره به کارآمدی نظام سلامت با اجرای طرح پزشک خانواده، افزود: پزشکان جوانی که در شبکه شروع به کار و از آن‌جا رشد می‌کنند در مدیریت بیماری‌ها و کاهش بار بیماری در بخش درمان بسیار فعالانه عمل می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر ضرورت تأمین منابع مالی و ملزومات اجرای طرح پزشک خانواده، خاطرنشان کرد: اجرای پزشک خانواده با حضور اینترن‌ها نیازمند بعضی از زیرساخت‌های کافی از جمله تأمین منابع است و باید برای تحقق همه اهداف آن، در مراکز فراهم باشد.

آشوبی با اشاره به کاهش هزینه مردم با اجرای طرح پزشک خانواده، گفت: اجرای پزشک خانواده و ارجاع الکترونیک موجب تأمین سلامتی عمومی و کاهش هزینه‌های مردم می‌شود.

نظر شما