شناسهٔ خبر: 37927115 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اولین مورد انتقال ویروس کرونا در آمریکا تأیید شد

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نخستین مورد انتقال ویروس کرونا از فردی به فرد دیگر را در این کشور تأیید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا دیروز (پنجشنبه) اولین مورد انتقال فرد به فرد ویروس کرونا در این کشور را تأیید کرد.

فردی که به این ویروس مبتلا شده است همسر یک زن اهل شیکاگو است که این ویروس را در سفری که به ووهان چین داشت به آمریکا آورد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کرد مردی که این ویروس را از همسرش گرفته است، در حدود ۶۰ ساله است؛ اما در کل شرایط او خوب است. همسرش هم بهبود یافته است؛ اما همچنان در بیمارستانی در حالت قرنطینه قرار دارد.
رسانه‌های چین اعلام کردند تا بعدازظهر روز پنجشنبه (دیروز) ۸۱۳۷ مورد ابتلا به ویروس کرونا در چین و بیش از ۱۰۰ مورد در دیگر نقاط جهان تأیید شد.

مقامات آمریکا در تلاش هستند با استفاده از راه‌های مختلف از جمله اعلام هشدار‌های سفر و یا افزایش بازرسی فرودگاه ها، از شیوع این بیماری مرگبار در کشور خود جلوگیری کنند.

سازمان جهانی بهداشت هم روز پنجشنبه در واکنش به شیوع روز افزون ویروس کرونا، حالت فوق العاده جهانی اعلام کرد و از همه کشور‌های جهان خواست برای مقابله با این ویروس مرگبار، آمادگی لازم را داشته باشند. به دنبال این هشدار سازمان بهداشت جهانی، وزارت خارجه آمریکا هم درباره سفر به چین به شهروندان خود هشدار داد.

ویروس کرونا نخستین بار در اواخر ماه دسامبر سال گذشته میلادی (اوایل دی) در شهر ووهان چین مشاهده شد، اما به سرعت به شهر‌های دیگر چین نیز گسترش یافت. آخرین آماری که در خصوص میزان آلودگی به این ویروس منتشر شده نشان می‌دهد بیش از ۸۰۰۰ نفر تاکنون به آن آلوده شده اند و حدود ۲۰۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. تاکنون، به غیر از چین ۱۵ کشور دیگر نیز اعلام کرده‌اند موارد ابتلا به این ویروس را در کشور خود مشاهده کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما