شناسهٔ خبر: 37907023 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خروش پاکستانی ها علیه طرح آمریکایی - صهیونیستی ترامپ

اسلام آباد - ایرنا - احزاب و گروه‌های مذهبی پاکستان روز چهارشنبه همگام با مردم کشورهای مختلف جهان ضمن محکومیت طرح صلح دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن، تاکید کردند که توطئه آمریکا با رژیم صهیونیستی برای تقسیم سرزمین‌های اشغالی فلسطین با وحدت و یکپارچگی تمام جهان اسلام به شکست می‌انجامد.

صاحب‌خبر -

سیاسیون پاکستان و رهبران گروه‌های مذهبی پاکستان طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه ترامپ را باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع فسلطین و تشدید رویکرد بدخواهانه سردمداران کاخ سفید در کنار رژیم اشغالگر قدس عنوان کردند.

شورای همبستگی ملی پاکستان ائتلافی متشکل از ۳۵ حزب سیاسی و مذهبی این کشور امروز با صدور بیانیه‌ای، با نکوهش تصمیم سران آمریکا و رژیم صهیونیستی درخصوص معامله قرن آن را طرحی جنگ طلبانه توصیف کرد و گفت: کشورهای اسلامی با اتحاد و یکپارچگی درکنار ملت مظلوم فلسطین سرزمین های اشغالی آنان را از چنگ رژیم صهیونیستی آزاد خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: طرح صلح ترامپ اقدام نفرت انگیزی است که تحت آن ضمن چشم پوشی از حقوق و آرمان‌های فلسطینی‌ها، بر دفاع از منافع رژیم نامشروع صهیونیستی برنامه ریزی شده است.

دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه ترامپ را جنگ علیه صلح عنوان کرد و گفت: معامله قرن چیزی جز نقض بی پروای حقوق ملت فلسطین و زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی نیست.

علامه «راجا ناصر عباس جعفری» دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین از احزاب پیشروی شیعیان در پاکستان روز چهارشنبه با نکوهش اقدام ترامپ برای اعلام معامله قرن، افزود: اقدامات یکجانبه ترامپ هرگز برای تغییر وضعیت جغرافیایی کشورها کارساز نخواهد بود بلکه چنین تصمیم‌های احمقانه همواره سرزنش و انتقاد جهانی را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: سرزمین فلسطین فقط متعلق به فلسطینی‌ها است و هرگز به زور و جبر اشغالگران نمی‌توان بر حقانیت سرزمین و آزادی فلسطین مسلط شد.

این رهبر حزبی پاکستان تاکید کرد: رئیس جمهوری آمریکا پایه گذار بسیاری از اقدامات خطرناک و پیروی از سیاست‌های تهاجمی در منطقه و جهان است که عواقب سنگین آن متوجه جامعه جهانی نیز خواهد بود و اکنون با طرح معامله قرن توطئه‌ای دیگر در مسیر تقسیم فلسطین ظاهر شده است.

وی افزود: ترامپ به بهانه صلح درصدد سپردن سرزمین‌های اشغالی فلسطین به دست رژیم نامشروع صهیونیستی است اما امت اسلامی هرگز اجازه چنین کاری را نخواهد داد و برابر اینگونه تجاوزگری‌ها سکوت نخواهد کرد.

علامه جعفری اظهار داشت: فلسطین به عنوان قبله اول مسلمان از جایگاه ویژه‌ای نزد امت اسلامی و تمام جهان اسلام برخوردار است و تسلط و اشغال اسرائیل بر سرزمین فلسطین هرگز قابل قبول نیست.

وی گفت: زمان زیادی به آزادی بیت المقدس نمانده است، جبهه مقاومت فلسطین را از چنگ اشغالگران نجات خواهد داد و تاریخ گواه شکست مفتضحانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به دست رزمندگان جبهه مقاومت خواهد بود.

دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان خطاب به برخی از حاکمان کشورهای اسلامی در منطقه گفت: اعراب خائن دست از تبانی با ترامپ و صهونیست‌ها بردارند و برای دستیابی به حقوق جهان اسلام نقش آفرینی کنند.

حزب تحریک اسلامی پاکستان به ریاست علامه «سید ساجد علی نقوی» از رهبران برجسته شیعیان این کشور نیز طرح صلح خاورمیانه آمریکا موسوم به معامله قرن را به شدت محکوم کرد و گفت: مسلمانان جهان برای آزادی و استقلال فلسطین و ملت مظلوم این کشور بپاخیزند.

وزارت امور خارجه پاکستان امروز در واکنش به اعلام طرح صلح خاورمیانه از جانب آمریکا گفت: دولت پاکستان همچنان از تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس براساس مرزهای پیش از سال ۱۳۴۵ (۱۹۶۷ میلادی) حمایت می کند.

ترامپ روز گذشته همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» بیان کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

شخصیت های سیاسی در کشورهای مسلمان به این طرح واکنش نشان داده اند، همچنین شهرهای مختلف فلسطین از جمله غزه و کرانه باختری در واکنش به این اقدام ترامپ، شاهد تظاهرات سراسری است.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران طرح معامله قرن را کابوسی برای منطقه و دنیا دانست و در واکنشی توییتی به رونمایی و اعلام آن ازسوی رییس جمهوری آمریکا نوشت: این به اصطلاح «چشم‌انداز صلح»، صرفا پروژه خیالی یک بسازبفروش ورشکسته است.

ظریف با هشتگ «بیایید برای فلسطینی‌ها متحد شویم» در توییت خود ابراز امیدواری کرد که این زنگ بیدارباش برای همه مسلمانانی باشد که در مسیر اشتباه قرار گرفته‌اند.

نظر شما