شناسهٔ خبر: 37901632 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

افزایش قربانیان کرونا به 130 کشته/ بیش از 6000 نفر تاکنون آلوده شده‌اند

جدیدترین آمار منتشر شده نشان می‌دهد بیش از 6 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کشنده «کرونا» مبتلا شده‌ و 130 نفر نیز در چین جان خود را از دست داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از فارس، جدیدترین آمار و ارقام نشان می‌دهد تعداد قربانیان ابتلا به ویروس کشنده «کرونا» امروز در چین به ۱۳۲ نفر افزایش یافت و حدود یک هزار و 500 نفر جدید به جمع مبتلایان به این ویروس افزوده شده‌اند.

روز گذشته (سه‌شنبه) تعداد مبتلایان به ویروس کشنده کرونا در سراسر جهان، چهار هزار و ۵۲۰ نفر اعلام شده بود که با آمار جدید به بیش از ۶ هزار نفر افزایش یافتند. به‌دنبال شیوع گسترده این ویروس کشنده، ژاپن اعلام کرد که شهروندان خود را از شهر «ووهان» که مرکز شیوع این ویروس است، خارج می‌کند.

از سوی دیگر چندین کشور در تلاش هستند تا شهروندان خود را از ووهان خارج کنند و در این راستا یکی از مقام‌های آمریکایی اعلام کرد که یک هواپیمای چارتر آمریکا امروز ووهان را ترک کرد. با وجود این، مشخص نیست که سرنشینان این هواپیما شامل چه افرادی می‌شده است.

برخی منابع آگاه اعلام کردند که کاخ سفید به صورت روزانه نشست‌هایی را درباره شیوع این ویروس کشنده و همچنین نظارت بر پروازهای چین-آمریکا برگزار می‌کند. با وجود این، یکی از مقام‌های ارشد دولت ترامپ اعلام کرد هیچ درخواستی از خطوط هوایی آمریکا برای تعلیق پروازها به چین یا بالعکس مطرح نشده است.

کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد که با افزایش ۲۶ نفری تعداد قربانیان ابتلا به ویروس کرونا از روز گذشته، تعداد تلفات این ویروس در چین به ۱۳۲ نفر افزایش یافت که تقریباً همگی آنها از استان هوبی هستند که چند روز است در قرنطینه قرار دارد. تعداد مبتلایان به این ویروس نیز با افزایش یک هزار و ۴۵۹ نفری به پنج هزار و ۹۷۴ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/4033/

نظر شما