شناسهٔ خبر: 37899777 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده جنبش حماس در ایران

تلاش های آمریکا برای فروختن حق فلسطینیان است/طرح معامله قرن مقابله با سلاح مقاومت است

خالد القدومی با اشاره به اعلام طرح معامله قرن از سوی رییس جمهوری آمریکا گفت: هر کاری که دولت آمریکا و رئیس جمهور ترامپ انجام می‌دهند برای این است که حق فلسطینیان را بفروشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، خالد القدومی شب گذشته (سه شنبه 8 بهمن) در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به بیان دیدگاه و نظرات خود درباره معامله قرن و پشت پرده های آن پرداخت و با تاکید بر اینکه باید با این گونه معاملات مقابله کنیم چرا که ما غده سرطانی اسرائیل را نمی‌خواهیم، گفت: اگر این معامله به نفع فلسطین است چرا فلسطینیان در آن حضور ندارند و مخالف این طرح هستند؟

 

نماینده جنبش حماس در ایران با تصریح این نکته که این برنامه مسئله جدیدی نیست و آن‌ها برنامه‌هایی برای از بین بردن حق فلسطینی‌ها و حفظ منافع صهیونیست‌ها دارند، گفت: اگر تاریخ جدید را بررسی کنیم به طرح هایی مشابه معامله قرن برمی خوریم به عنوان نمونه تفاهم نامه اولمرت و طرحی با جزئیات شبیه به همین طرح معامله قرن در سال ۲۰۱۰ که مشاور امنیت اسرائیل آن را پیشنهاد داد.

 

وی در تشریح جزئیات این طرح ها با بیان اینکه آن‌ها صحبت از سرزمین جایگزین برای فلسطینی‌ها در سینا و طراحی مسکن جایگزین در آنجا می‌کردند، ادامه داد: آن‌ها نشست محرمانه‌ای با حضور نتانیاهو و رهبران عربی منطقه بدون حضور طرف فلسطینی برگزار و از معامله قرن صحبت کردند.

 

نماینده جنبش حماس در ایران با تاکید بر اینکه نام گذاری و مضمون معامله قرن موضوع قدیمی نیست، ادامه داد: تلاش آن‌ها همیشه این بود که حق فلسطینیان را از بین ببرند و هر کاری که دولت آمریکا و رئیس جمهور ترامپ انجام می‌دهند برای این است که حق فلسطینیان را بفروشند و امروز این کار را آن‌ها آشکارا می‌کنند تا فلسطینیان هیچ حقی نداشته باشند و قدس، تنها پایتخت اسرائیلی‌ها باشد.

 

القدومی با اشاره به سخنان ترامپ قبل از اعلام معامله قرن گفت: هنگامی که ترامپ خواست درباره دستاورد‌های خود صحبت کند پیش از اینکه معامله قرن را اعلام کند از همه محور مقاومت، شهادت سردار سلیمانی، مبارزه با تروریست ها، حماس و جهاد اسلامی صحبت کرد و آن‌ها را تروریست نامید. ترامپ می‌خواهد بین ما اختلاف بیندازد و ما تاکید می‌کنیم که متحد هستیم و مهم این است که چگونه باید متحد باشیم در مقابل این طرح چون این طرحی خطرناک است.

 

نماینده جنبش حماس در ایران در ادامه صحبت هایش در این برنامه خبری به حضور سفرای عربی در مراسم اعلام طرح معامله قرن اشاره کرد و این حضور را اینگونه تفسیر کرد که این سفرا در آنجا چه کاری انجام می‌دهند و چرا در آنجا حضور پیدا کردند آیا برای تایید نظریه نتانیاهو است که قصد عادی سازی این مسئله را دارد؟

 

خالد القدومی با تاکید بر اینکه ترامپ با بحران برکناری در کنگره و نتانیاهو نیز با انتخابات سوم و در مرحله تشکیل کابینه مواجه هستند، گفت: ترامپ و نتانیاهو هنگامی که در بحران داخلی قرار می‌گیرند به این راه‌ها پناه می‌برند.

 

نماینده جنبش حماس در ایران با اشاره به سخنان ترامپ در زمانی که به ریاست جمهوری آمریکا رسید، گفت: زمانی که ترامپ به ریاست جمهوری رسید سخنانی درباره انتقال سفارت به قدس داشت و قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت.

 

وی با اشاره به اینکه ترامپ درباره حقوق اسرائیلی‌ها و امنیت اسرائیل سخنرانی و اضافه کرد که امکان ندارد امنیت اسرائیل به خطر بیاقتد، گفت: این در حالی است که زمانی که از فلسطین صحبت کرد چیزی درباره رویا‌های فلسطینی‌ها نگفت و ادبیات قانونی را درباره کرانه باختری و فلسطین رعایت نکرد. این سیاست نژادپرستانه، سلطه گری و مجرمانه آمریکاست که می‌خواهد خواسته‌های خود را تحمیل کند و باید با طرح‌های آن‌ها مقابله کنیم.

 

وی درباره اهداف طرح معامله قرن گفت: یکی از اهداف اساسی طرح معامله قرن مقابله با سلاح مقاومت است. اسرائیل نتوانست با این سلاح مقابله کند و مقاومت توانست صهیونیست‌ها را شکست دهد. از دیگر اهداف جنبش صهیونیست این است که بین اسرائیل و کشور‌های عربی اتحاد ایجاد کند اما مقاومت این هدف را به شکست کشاند.

 

نماینده جنبش حماس در ایران با تصریح این نکته که چیزی به نام کشور فلسطین در این طرح وجود ندارد و فقط برای اسرائیل است، گفت: غیرممکن است طرف فلسطینی با معامله پیشنهادی ترامپ موافقت کند چرا که امروز نرخ باسوادی در فلسطین ۹۰ درصد است و مردم آن به حقوق خود آگاه هستند.

 

وی همچنین به این نکته نیز اشاره داشت که در معامله قرن، منطق حاکم نیست بلکه هرج و مرج حاکم است از این رو فلسطینی‌ها در این مرحله باید متحد باشند و در مقابل این طرح بایستند و همین گونه است.

 

القدومی با تاکید بر اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواهند مقاومت را از بین ببرند، خاطرنشان کرد: دولت کنونی آمریکا از همه خطوط قرمز عبور کرده است و برای مقابله با آنها وحدت در کشور‌های اسلامی و عربی، تضمین کننده شکست این معاملات است./

پایان پیام/ 50

نظر شما