شناسهٔ خبر: 37895525 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درپی رونمایی از طرح معامله قرن

برگی دیگر از دفتر شکست‌های کاخ سفید

واکنش‌های گسترده بین المللی به طرح ترامپ، موسوم به معامله قرن همچنان ادامه دارد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سيما, دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید  از طرح موسوم به معامله قرن رونمایی کرد.

دونالد ترامپ در مراسم رونمایی از طرح مدعی شد: امروز اسرائیل قدم بزرگی به سمت صلح بر می دارد و سران اسرائیل ثابت کردند که دنبال صلح هستند! اجازه نمی دهیم که تاریخ دوباره لحظات تاریک خودش را تکرار کند.

وی بدون اشاره به اعتراض رهبران فلسطین مدعی شد: فلسطینی ها در دایره کوچک مناقشات گیر افتاده اند و ما یک روند خیلی طولانی را طی کیردیم تا به اینجا برسیم و این طرح را برای خوشبختی و صلح مردم فلسطین و اسرائیل ارائه دادم این طرح کامل ترین و با جزییات ترین طرحی است که تا به حال برای صلح میان فلسطینی ها و اسرائیلیی ها برقرار شود.

تعداد بازدید : 3
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4451435"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2632734/4451435?width=350&height=250"></script></div>

ترامپ مدعی شد : راه حل من راه حل برد- برد است و امروز اسرائیل گام بزرگی را برای صلح بر می دارد و امیدوارم که فلسطینی ها هم این طرح را مثل من و اسرائیلی ها نگاه کنند , همه در فلسطین و اسرائیل صلح می خواهند . این اولین بار است که اسرائیل اجازه می دهد نقشه راهی برای صلح بیرون بیاید و این جرات زیادی می خواهد.

وی افزود : ما یک کمیته مشترکی تشکیل می دهیم که مرزهای کشور فلسطین مشخص شود به شرطی که آنها تروریست را رد کنند .

براساس این طرح بیت المقدس پایتخت بلامنازعه اسرائیل باقی خواهد ماند.

تعداد بازدید : 5
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4451419"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2632734/4451419?width=350&height=250"></script></div>

وی با خنده به نتانیاهو گفت: این چیز جدیدی نیست ,من قبلا این کار را برای شما انجام داده بودم!!

این طرح صلح برای تامین امنیت اسرائیل است. 

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گفت: این آخرین راهکار برای برقراری صلح میان فلسطینی هاو اسرائیلی ها است و ما منتظر اقدام درست طرف مقابل هستیم.

ترامپ در ادامه سخنرانی طولانی خود از فرستاده امارات عربی متحده و چند کشور عربی دیگر که در این مراسم حضور دارند تشکر کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم در این مراسم ضمن تکرار ادعا‌های قبلی خود مدعی شد:طرحی که ترامپ برای صلح ارائه کرده است یک طرح استثنائی است. من از اینکه سفرای عمان، امارات و بحرین را در این جا می‌بینیم خوشحال هستم و این امر نه تنها شاخصی خوب برای آینده است بلکه برای الان نیز شاخص خوبی محسوب می‌شود.
این روز مرا به یاد روز تاریخی دیگری می‌اندازد روزی که ترومن رئیس جمهور پیشین آمریکا، اسرائیل را به رسمیت شناخت.
درباره معامله قرن بیشتر بدانید :( از معامله قرن تا ورشکستگی آمریکا)

این اقدام نمادین و جنجالی با واکنشهای بین المللی همراه شد؛

تظاهرات گسترده فلسطینی ها در غزه و کرانه باختری 
تظاهرات گسترده فلسطینی ها در کرانه باختری و غزه در محکومیت طرح به اصطلاح صلح ترامپ برگزار شد.
در تظاهرات مردم فلسطین و درگیری آنها با نیروهای امنیتی اسرائیل شماری از فلسطینی ها در شرق قدس زخمی شدند. علاوه بر این، درگیری میان فلسطینی ها و ارتش اسرائیل در نزدیکی رام الله در کرانه باختری نیز بالا گرفت.
به گزارش شبکه اسکای نیوز همزمان تظاهرات گسترده ای در غزه در محکومیت طرح ترامپ برگزار شد و تظاهر کنندگان با شعارهایی جانبداری آمریکا از اسرائیل را محکوم کردند.
با توجه به واکنش شدید مردمی و سیاسی فلسطینی ها به طرح ترامپ، سوال مهمی که اکنون مطرح می شود این است که شانس موفقت طرح ترامپ چقدر است.
تعداد بازدید : 1
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4451613"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2632734/4451613?width=350&height=250"></script></div>
تاکید وزیر امور خارجه یمن (‌دولت مستعفی ) بر حمایت از حقوق ملت فلسطین
محمد الحضرمی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت : موضع ما در جمهوری یمن در قبال مسئله فلسطین و حقوق ملت آن ثابت و محکم است و موضع ثابت ما در حمایت از حق و حقوق ملت فلسطین و در راس آن تشکیل کشور مستقل با مرکزیت شهر قدس شریف هرگز تغییر نخواهد کرد .
محمد الحضرمی افزود ملت یمن همواره و برای همیشه در کنار ملت فلسطین و احقاق حقوق شان برای آزادی اراضی اشغالی فلسطین و تشکیل کشور مستقل حضور خواهند داشت.
 
هشدار وزارت خارجه آمریکا به شهروندان این کشور درباره سفر به فلسطین اشغالی
پس از بیانیه شامگاه سه شنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا درباره طرح صلح معامله قرن، وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان خود هشدار داد از سفر به اسرائیل و فلسطین پرهیز کنند.
وزارت امور خارجه آمریکا همچنین به اتباع این کشور در اسرائیل و فلسطین درباره تشدید حملاتی احتمالی در این مناطق هشدار داد.
 
ماهر عبدالقادر، رئیس کنگره فلسطینیان در آمریکا: طرح ترامپ یک افتضاح بزرگ است
مسئول دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین : آرمان فلسطین همچنان باقی خواهند ماند
ماهر الطاهر افزود: ما می گوییم موضع فلسطین در رد این طرح یکپارچه و جامع است. اما امروز ما به عنوان فلسطینی ها باید قدر فرصت را در مقابل این توطئه بدانیم تا شکاف و تفرقه به پایان برسد و سبب اتحاد بین گروه ها شود و به توافق اسلو و تعهدات آن که شکست خود را به اثبات رسانده است پایان دهیم. بنابراین ما خواهان خاتمه توافق نامه اسلو هستیم و این را رسماً اعلام می کنیم و خواهان مخالفت با به رسمیت شناختن موجودیت صهیونیستی و پایان دادن به همکاری امنیتی هستیم.
وی افزود:ما به عنوان مردم فلسطین چاره‌ای جز مقاومت نداریم. ما چندین دهه و طی یک قرن جنگیدیم و به مبارزه و مقاومت ادامه خواهیم داد و ترامپ و نتانیاهو خواهند فهمید که آرمان فلسطین بزرگتر از آن چیزی است که آنها تصور می کنند. ترامپ و نتانیاهو خواهند رفت و آرمان فلسطین و مردم فلسطین باقی خواهند ماند.
 
تعداد بازدید : 1
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4451600"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2632734/4451600?width=350&height=250"></script></div>
                                        
 
 
سازمان ملل: به قطعنامه‌های مربوط به مرز‌های ۱۹۶۷ پایبندیم
سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد این سازمان به قطعنامه‌های خود و توافقنامه‌های دو طرفه برای ایجاد دو کشور اسرائیل (فلسطین اشغالی) و فلسطین برای ”زندگی در کنار هم در صلح و امنیت در مرز‌های به رسمیت شناخته شده بر اساس خطوط تعیین شده در سال ۱۹۶۷“ پایبند است 
استفان دوژاریک افزود:سازمان ملل به کمک به فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها برای حل بحران بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل,
حقوق   بین الملل و توافقنامه های دو جانبه متعهد است

گزارش اختصاصی از غزه: خشم و انزجار فلسطینیان از معامله ننگ قرن

تعداد بازدید : 1
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4451590"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2632734/4451590?width=350&height=250"></script></div>
با صدا‌ها:
۱ ـ شیخ یوسف الشرافی... از سران جنبش حماس
۲ ـ نبیل دیاب... از سران جنبش طرح فلسطین
۳ و ۴ ـ شهروند فلسطینی
 
تجمع شهروندان اردنی در مقابل سفارت آمریکا در امان
شهروندان اردنی در اعتراض به طرح صلح ترامپ در مقابل سفارت آمریکا در امّان تجمع کردند.
معترضان پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «تمامی معامله‌های شما را بر هم می‌زنیم و آن‌ها را زیرپا لگدمال می‌کنیم. فلسطین فروشی نیست».
یکی از اعضای پارلمان اردن که در این تجمع اعتراض آمیز شرکت کرده بود گفت: ملت‌های عرب و مسلمان باید قیام کنند و علیه این معامله موضع بگیرند. آمریکایی‌ها و یهودیان جز زبان ملت‌ها زبان دیگری سرشان نمی‌شود. ملت‌های زنده می‌توانند با تظاهرات و تجمع این توافقنامه را از بین ببرند. امروز ما در اعتراض به اقدام ترامپ در مقابل سفارت آمریکا تجمع کرده ایم.
معترضان شعار می‌دادند: «اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم»، «نه به میهن جایگزین».
یکی از معترضان گفت: ما در اینجا تجمع کرده ایم تا این پیام را به دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو بدهیم که ملت فلسطین و ملت اردن ملتی واحد هستند و ملت فلسطین بیش از هفتاد سال است که به دنبال حق خود می‌دوند و به خواست خدا حق آن‌ها ضایع نخواهد شد، آن‌ها به دنبال حق شهدا، اسیران و کودکان هستند. ما به دنبال این حق هستیم و از آن دفاع می‌کنیم. ما از حق فلسطین کوتاه نخواهیم آمد.
تعداد بازدید : 0
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4451587"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2632734/4451587?width=350&height=250"></script></div>

هشدار وزیر خارجه اردن علیه عواقب خطرناک اقدامات یکجانبه اسرائیل

خبرگزاری رویترز گزارش داد: وزیر امور خارجه اردن درباره عواقب خطرناک اقدامات یکجانبه اسرائیل که هدفش تحمیل واقعیات جدید بر اوضاع است هشدار داد.

نماینده پارلمان اردن: طرح ترامپ تهدیدی جدی برای صلح جهانی است 
شبکه تلویزیونی اسکای نیوز گزارش داد، مصطفی یاغی عضو پارلمان اردن درباره معامله قرن گفت: طرح صلح ترامپ جدول زمانی مشخصی ندارد بنابراین این طرح محکوم به شکست است.
عضو پارلمان اردن خاطر نشان کرد: سخنان ترامپ درباره برقراری صلح و امنیت نشان می دهد حتی در صورتی که طرح ترامپ برای خاورمیانه به نتیجه برسد این طرح تهدیدی جدی برای امنیت جهانی خواهد بود.
مصطفی یاغی تاکید کرد: طرح صلح ترامپ بابی است برای این که کشورهای قوی بتوانند به راحتی کشورهای ضعیف را اشغال کنند چرا که این طرح به نوعی عدول از قوانین بین المللی و مصوبات شورای امنیت سازمان ملل است.
این عضو پارلمان اردن تاکید کرد: اشغالگری آمریکا در عراق و سایر کشورها و همچنین ترور قاسم سلیمانی بیانگر وجود نوعی قلدری بین المللی است. خروج امریکا از پیمان های بین المللی و سایر اقدامات قلدرمابانه آمریکا به نوعی تهدیدی جدی برای امنیت و صلح جهانی است. 
 
دولت نجات ملی یمن: معامله قرن موجب تشدید ناامنی می شود
دولت نجات ملی یمن اعلام کرد معامله قرن موجب تشدید خشونت و ناامنی در منطقه و خارج از منطقه می شود.
 
شورای همبستگی قبلیه ای یمن: مردم منطقه در مقابل طرح ترامپ مسولیت پذیر باشند
شورای همبستگی قبلیه ای یمن اعلام کرد: ما همه قبایل و مردم منطقه را به مسولیت پذیری در پاسخ به خطر طرح صلح ترامپ و مقابله با آن فرامی خوانیم. ما شیوخ و قبایل آزاده یمنی را به اعلام انزجار از معامله قرن فرا می خوانیم.
 
برنی سندرز: طرح صلح ترامپ غیرقابل‌قبول است
برنی سندرز، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: هرگونه طرح صلح قابل‌ قبول (میان رژیم صهیونیستی و فلسطین) باید منطبق با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل باشد. باید به اشغالگری اسرائیل پایان دهد و (حق) تعیین سرنوشت را برای فلسطینیان در کشوری مستقل و در کنار اسرائیلی امن امکان‌پذیر کند. معامله به اصطلاح صلح ترامپ در این مسیر نیست و تنها موجب تداوم مناقشه می‌شود. این غیرقابل قبول است.
 
واکنش قطر به معامله قرن 
وزارت خارجه قطر اعلام کرد: ما از تلاش های آمریکا برای ایجاد راه حل هایی برای پایان دادن به درگیری میان اعراب و اسرائیل، تا زمانی که در چارچوب حقوق بین الملل باشد تقدیر می کنیم.
وزارت خارجه قطر افزود: پیشتر تمامی کشورهای عربی طرحی برای صلح ارائه کرده بودند که مجموعه ای از مبانی را برای ایجاد صلح عادلانه ترسیم کرده بود.
بدون مراعات حقوق فلسطینیان در برپایی کشور مستقل بر اساس مرزهای سال 1967 نمی توان صلح را محقق کرد.
تحقق صلح همچنین نیازمند مراعات حقوق فلسطینیان در زمینه قدس شرقی و حق بازگشت آوارگان به سرزمین شان است.

وزارت خارجه ترکیه: نقشۀ به اصطلاح صلح آمریکا از ابتدا مرده بدنیا آمد

 وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد ما اجازه نخواهیم داد گام هایی در جهت مشروعیت بخشی به اشغالگران و رفتار ظالمانه اسرائیل برداشته شود.

در ادامه این اطلاعیه با بیان اینکه مردم و سرزمین فلسطین را نمیتوان خرید تاکید شده است: طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه آمریکا مرده به دنیا آمده است و بی نتیجه خواهد ماند.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیۀ تندی که پس از اعلام نقشۀ دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای حل مسئلۀ فلسطین صادر شد، با بیان اینکه این نقشه از همان ابتدای امر مرده و بی جان بدنیا آمده است اعلام کرد این نقشۀ به اصطلاح صلح با هدف قتل تمام راه حل‌های دو طرفه و غصب سرزمین‌های متعلق به فلسطین طراحی شده و در واقع یک نقشۀ الحاق است.
در ادامۀ این بیانیه تاکید شده است که خاک فلسطین به هیچ وجه فروشی نیست و ترکیه با هراقدامی که در جهت محق نشان دادن ظلم و اشغالگری اسرائیل باشد مخالف است. قطعا تا زمانیکه به سیاست‌های اشغالی پایان داده نشود صلح در خاورمیانه برقرار نخواهد شد.
متین شنتوپ رئیس مجلس ترکیه نیز در بیانیه‌ای مسالۀ فلسطین را خط قرمز ترکیه توصیف کرد و گفت: این نقشۀ یکطرفه که از سوی رئیس جمهور آمریکا اعلام شد حاکی از آنست که وی از ماهیت و اهمیت قدس بی خبر است و باید بداند که این نقشه محکوم به شکست است. مواضع ترکیه در برابر مسالۀ فلسطین بر محور حق و حقوق بین الملل می‌گردد.
 
قدرداتی وزارت خارجه عربستان از طرح صلح ترامپ
وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما بار دیگر حمایت خود را از دست یابی به راه حلی عادلانه و فراگیر برای مساله فلسطین اعلام می کنیم.
وزارت خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: عربستان از تلاش های دولت ترامپ در جهت ارائه طرح فراگیر صلح قدردانی می کند.
وزارت خارجه عربستان تاکید کرد: عربستان به آغاز گفتگوهای مستقیم صلح با نظارت امریکا تشویق می کند.
 
مخالفت رسمی حماس با طرح معامله قرن ترامپ

خلیل الحیه، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه: این طرح را مردود می دانیم.  ما جایگزینی برای قدس به عنوان پایتخت کشور فلسطین را نخواهیم پذیرفت.ما جایگزینی برای فلسطین به عنوان سکونت گاه فلسطینیان را قبول نخواهیم کرد.
حق بازگشت آوارگان برای ما محفوظ خواهد بود و هیچگونه تعرض به این حق را نخواهیم پذیرفت .
دست ها، خون ها، سلاح و مردم ما مقدمه ای برای نابودی طرح معامله قرن است.
به هر شکل ممکن در برابر آن مقاومت خواهیم کرد تا آن را از بین ببریم.

اسامه حمدان، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به طرح صلح ترامپ گفت: موضع همه گروه های مقاومت این است که طرح معامله قرن تحقق نخواهد یافت.

سامی ابوزهری اظهارات ترامپ درباره طرح معامله قرن را خصمانه توصیف کرد و پیشنهادهای او درباره قدس را بی اساس و پوچ خواند 
سخنگوی جنبش حماس: سخنان خصمانه دونالد ترامپ باعث خشم و عصبانیت گسترده و فراگیر خواهد شد. سخنان ترامپ درباره قدس بی اساس و توخالی است که هیچ ارزش و اعتباری ندارد.قدس همواره بخشی از اراضی فلسطین باقی خواهد ماند.

زخمی شدن ۲۲ فلسطینی در کرانه باختری به دست نظامیان صهیونیست

جمعیت هلال احمر فلسطین از زخمی شدن دست کم ۲۲ فلسطینی در تظاهرات روز سه شنبه در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن بر ضد طرح صلح پیشنهادی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن خبر داد.
سخنگوی جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد ۱۲ فلسطینی در درگیری با نظامیان اسرائیلی در شهرک العیزریه در شرق قدس براثر شلیک گاز اشک آور مصدوم شدند.
سخنگوی جمعیت هلال احمر افزود ۱۰ فلسطینی دیگر در درگیری با نظامیان اشغالگر در ورودی شمالی شهر البیره زخمی شدند.
خبرنگار خبرگزاری فرانسه هم گزارش داد حدود ۲۰۰ فلسطینی در تظاهرات شامگاه سه شنبه در شهر البیره در نزدیکی شهر رام الله مشارکت داشتند که با نظامیان اسرائیلی درگیر شدند.
تظاهر کنندگان فلسطینی ضمن اعلام مخالفت خود با طرح صلح پیشنهادی رئیس جمهور آمریکا، عکس‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را آتش زدند.
منابع خبری همچنین از درگیری معترضان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در روستای بیت امر در شمال شهر الخلیل خبر دادند.  

                                                      تصاویری از اعتراضها 

                                               

برگی دیگر از دفتر شکست‌های کاخ سفید برگی دیگر از دفتر شکست‌های کاخ سفید برگی دیگر از دفتر شکست‌های کاخ سفید برگی دیگر از دفتر شکست‌های کاخ سفید

محمود عباس: قدس فروشی نیست
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: راهبرد ما بر تداوم مبارزه بی وقفه برای پایان اشغالگری اسرائیل، و استقلال کشور فلسطین به پایتختی قدس متمرکز شده است.ما از حقوق تاریخی خود نخواهیم گذشت.
محمود عباس گفت: این طرح (معامله قرن) پایانی بر بیانیه بالفور است.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: قدس برای فروش نیست و معامله توطئه شما هرگز اجرا نخواهد شد و ملت فلسطین آن را رد خواهد کرد. 
وی افزود: در این لحظه حساس من از همگان می‌خواهم که صفوف خود را مستحکم و یکپارچه سازند و طرحی را که برای از بین بردن طرح ملی فلسطین ارائه شده خنثی کنند. ما چیز جدیدی در این معامله جز آنچه طی دو سال گذشته شنیده بودیم ندیدیم. سخنان ترامپ و نتانیاهو بیهوده است و ما به معامله قرن هزار بار نه می‌گوییم.
محمود عباس گفت: تعهد ما به شهدا این است که خونتان هدر نخواهد رفت.
تعداد بازدید : 0
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4451527"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2632734/4451527?width=350&height=250"></script></div>
 
حزب الله لبنان : طرح ترامپ , توافق شرم و شکست است
حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای طرح صلح ترامپ را «توافق شرم» خواند و آن را رد کرد.
دراین بیانیه آمده است , طرح آمریکا گامی بسیار خطرناک است که عواقب منفی برای آینده منطقه خواهد داشت.طرح آمریکا بدون تبانی و خیانت چند کشور عربی رخ نمی داد.
این طرح ، اقدامی برای از میان بردن و تضیع حقوق مردم فلسطین است.
 
آلمان: فقط یک راه حل مورد قبول دوطرف می تواند به صلح بینجامد
آلمان سه شنبه با اشاره به طرح صلح ترامپ موسوم به معامله قرن اعلام کرد "تنها یک راه حل مورد قبول هر دو طرف" می تواند به صلح بینجامد.

نماینده کنست :اقدام ترامپ شکست خورده است

احمد الطیبی از نمایندگان کنست رژیم صهیونیستی : از ابتدای هفته آینده وی (نتانیاهو) خانه جدیدی خواهد داشت که همان دادگاه مرکزی اسرائیل خواهد بود. وی مرتبا به این دادگاه خواهد رفت چون وی با اتهامات بسیار جدی روبرو است. نتانیاهو باید دفتر کار خود را ترک کند و باید استعفا کند. تمام تلاش های دونالد ترامپ -که رئیس جمهوری استیضاح شده در آمریکا است- برای کمک به شریک خود یعنی بنیامین نتانیاهو, شکست خواهد خورد.
 
تعداد بازدید : 0
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4451498"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2632734/4451498?width=350&height=250"></script></div>
جنبش فتح : معامله قرن اقدامی تبلیغاتی است 
عضو شورای انقلابی جنبش فتح تاکید کرد : ما طرح ترامپ را علیرغم این که در آن به شکلی مبهم شرق قدس به عنوان پایتخت فلسطین اعلام شده است، نمی پذیریم.
تعداد بازدید : 0
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4451461"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2632734/4451461?width=350&height=250"></script></div>

جمال نزال عضو شورای انقلابی جنبش فتح در واکنش به اعلام طرح صلح ترامپ برای خاورمیانه گفت: معامله قرن تبلیغ انتخاباتی مشترک ترامپ و نتانیاهو است.
 
جهاد اسلامی فلسطین: ترامپ و نتانیاهو نمی توانند سلاح مقاومت را بگیرند
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد خضر حبیب یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: معامله ترامپ فرصتی برای احیای اتحاد ملت فلسطین است.
خضر حبیب خاطرنشان کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین باید از توافق اسلو که چیزی جز شر برای ما نداشته است خارج شود.
وی افزود: طرح ترامپ فرصتی برای عقب نشینی از به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل است.
خضر حبیب تاکید کرد: سلاح مقاومت کاملاً قانونی است و ما با آن از موجودیت خودمان دفاع می کنیم و ترامپ و نتانیاهو نمی توانند آن را از ما بستانند.
 
مسئول جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین در لبنان : ترامپ اعلام جنگ کرد

مروان عبدالعال مسئول جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین در لبنان : طرحی که ترامپ از آن رونمایی کرد هیچ ارتباطی با صلح ندارد بلکه اعلام جنگ است.

تظاهرات اعتراض آمیز فلسطینی ها در نوار غزه در محکومیت معامله قرن 
تعداد بازدید : 0
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4451437"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2632734/4451437?width=350&height=250"></script></div>
تجمع اعتراضی آوارگان فلسطینی در ضاحیه جنوبی بیروت
آوارگان فلسطینی ضمن تاکید بر حق بازگشت به سرزمین مادری، مقاومت را تنها راه آزادی فلسطین اشغالی اعلام کردند.
تعداد بازدید : 0
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4451436"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2632734/4451436?width=350&height=250"></script></div>
فلسطینیان ساکن لبنان طرح رییس جمهور آمریکا را محکوم کردند
آوارگان فلسطینی ساکن لبنان اقدام شوم آمریکا را محکوم و بر حق بازگشت خود تاکید کردند.
پس از اعلام معامله شوم قرن توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، آوارگان فلسطینی ساکن اردوگاه‌های مختلف در لبنان با تجمع در مقابل این اردوگاه‌ها اقدام خباثت آمیز رئیس جمهور آمریکا را نتیجه سازش طلبی حکام سرسپرده برخی کشور‌های عربی اعلام کردند.
آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌های برج البراجنه و مار الیاس در بیروت در تجمع‌هایی تاکید کردند: مقاومت تنها گزینه آزادی سازی اراضی اشغالی و تنها راه آن‌ها برای بازگشت به سرزمین مادری شان است.
همچنین حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد آنچه در واشنگتن اتفاق افتاد تایید می‌کند گزینه مقاومت تنها گزینه آزاد سازی اراضی اشغالی و قدس شریف است.
تجمع علمای مسلمین لبنان نیز قبل از اعلام معامله شوم قرن توسط رئیس جمهور امریکا، در بیانیه‌ای این اقدام را سر آغازی برای انتفاضه دیگر در مسیر بازگشت آوارگان و احقاق حق مردم مظلوم فلسطین دانست.
 
تجمع ضد آمریکایی شهروندان ترکیه مقابل کنسولگری آمریکا در استانبول
گروههای مردمی ترکیه مقابل کنسولگری آمریکا در استانبول در اعتراض به طرح باصطلاح صلح آمریکا و رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
تعداد بازدید : 1
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4451546"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2632734/4451546?width=350&height=250"></script></div>
اتحادیه عرب برای بررسی طرح معامله قرن شنبه آینده نشست فوق العاده برگزار می کند
نشست فوق العاده اتحادیه عرب به منظور بررسی طرح صلح پیشنهادی آمریکا برای حل مناقشه خاورمیانه موسوم به معامله قرن شنبه آینده در قاهره برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، حسام زکی معاون دبیر کل اتحادیه عرب لحظاتی پس از اعلام طرح موسوم به معامله قرن توسط ترامپ درکاخ سفید گفت:نشست فوق العاده اتحادیه عرب برای بررسی طرح صلح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا (معامله قرن) روز شنبه آینده برگزار می‌شود.
حسام زکی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت:نشست فوق العاده شورای اتحادیه عرب برای مقابله با طرح معامله قرن آمریکا در خاورمیانه برگزار خواهد شد.
این درحالی است که احمد ابو الغیط دبیر کل اتحادیه عرب روز سه شنبه با جبریل الرجوب دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح در مقر دبیرخانه این اتحادیه در قاهره دیدار کرد.
جبریل الرجوب در این دیدار آخرین تحولات فلسطین در سایه تصمیم دونالد ترامپ برای اعلام جزئیات طرح معامله قرن را به اطلاع احمد ابو الغیط رساند.
لیبراسیون: معامله قرن همان «شکست قرن» است
روزنامه لیبراسیون در مطلبی به قلم گیوم ژاندرو نوشت: اردن، نگران «شکست قرن» است.
به نوشته این روزنامه، طرح صلح دولت ترامپ برای توافق میان اسرائیل و فلسطین که رونمایی شد خطر بی ثباتی و تزلزل اردن را به همراه دارد. این کشور باید با بسیاری از آوارگان فلسطینی بسازد و نگران طرح‌های الحاق دره اردن باشد.
اردن نگران است که این کشور پس از فلسطین، قربانی جانبی طرح ترامپ باشد. نگرانی‌های عبدالله دوم در پی وعده نتانیاهو برای الحاق دره اردن در صورت پیروزی دوباره در انتخابات پارلمانی تشدید شده است. به ویژه آنکه بنی گانتس، ژنرال سابق و اصلی‌ترین مخالف نتانیاهو که روز دوشنبه با ترامپ دیدار کرد هم با این مسئله مخالفتی نکرده است.
این در حالیست که بسیاری از کارشناسان معتقدند طرح ترامپ که با مخالفت فلسطین رو به روست در واقع چراغ سبزی برای الحاق سرزمین‌های مرزی اردن به اسرائیل است. مساحتی حدود یک سوم کرانه باختری اشغالی که هرگونه ارتباط میان اردن و سرزمین فلسطین را قطع می‌کند. زمستان امسال، ۲۵ سال از توافق صلح امضا شده میان ملک حسین و اسحاق رابین، نخست وزیر اسرائیل می‌گذرد و هیچ جایی برای بزرگداشت آن وجود ندارد. امسال، شرایط خاصی حاکم است. اردن به وام دادن به دو کیبوتص (دهکده اشتراکی) اسرائیلی که از چند دهه پیش ادامه داشت، پایان داد و رزمایشی برای مقابله با هر ارتشی که تلاش کند از غرب وارد این کشور شود، برپا کرد. در این سناریوی رمز آلود، تنها دشمن، اسرائیل می‌توانست باشد.
 
الشرق الاوسط: اقدام ترامپ اقدامی سمبلیک و نمایشی است
همانا خطرناک ترین کاری که دونالد ترامپ انجام می دهد، عقب نشینی فلسطینی ها ( از روند مذاکرات صلح ) است. شاید محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تنها کسی است که می تواند وارد کارزار گفتگوهای جدید شود. عباس از قدیمی ترین و منطقی ترین رهبران فلسطین است و شاید بدون او ، تشکیلات خودگردان از 16سال پیش و پس از مرگ یاسر عرفات با هرج و مرج مواجه می شد.
و اکنون این پرسش مطرح است که آیا پذیرش دعوت دونالد ترامپ به این معناست که تشکیلات خودگردان موظف به امضای چک سفید است ؟ قطعا نه.
 
روابط آمریکا - فلسطینی ها بسیار تیره شده است
روابط آمریکا و فلسطینی ها پس از به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی واشنگتن، بسیار تیره شده است.
شبکه تلویزیون فرانس بیست و چهار گزارش داد: طرح معامله قرن در واشنگتن ارائه شد. دونالد ترامپ در نهایت طرح صلح خود برای خاورمیانه را ارائه کرد. این طرح به شدت به سود اسرائیل و نخست وزیر اسرائیل که در بحبوحه مبارزات انتخاباتی قرار دارد، تنظیم شده است. فلسطینی ها در جریان ارائه طرح ترامپ حضور ندارند.
گزارشگر این شبکه گفت: دیدار ترامپ و نتانیاهو با هدف ارائه طرح صلحی که قرار است طرحی تاریخی باشد، انجام گرفت. دونالد ترامپ در کاخ سفید از نتانیاهو استقبال کرد. این دیدار کمی پیش از سفر بنی گانتس رئیس مخالفان در اسرائیل انجام گرفت. این سه تن برای بررسی طرح صلح خاورمیانه با یکدیگر دیدار کردند. اما گفت و گو در باره طرح، بدون حضور فلسطینی ها انجام گرفت. از فلسطینی ها دعوت نشده بود. باید گفت که روابط بین فلسطینی ها و آمریکا پس از آن که واشنگتن بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت، بسیار تیره شده است. نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی، پیش از ارائه این طرح، با آن مخالفت و آمریکا را متهم کرد که در این طرح حقوق فلسطینی ها مد نظر قرار ندارد.
فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی را پخش کرد. وی گفت: ما از جامعه بین المللی می خواهیم که در این طرح مشارکت نکنند. چرا که با حقوق بین المللی و حقوق فلسطینی ها که فروختنی نیست، در تضاد است.
فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان دونالد ترامپ را پخش کرد. وی گفت: ما از حمایت نخست وزیر و سایر طرف ها برخورداریم و فکر می کنیم که در نهایت حمایت فلسطینی ها را نیز جلب کنیم. باید ببینیم. اگر این حمایت ها را کسب کنیم، برای همه مایه مباهات خواهد بود و اگر نه، زندگی ادامه دارد.
گزارشگر افزود: این طرح را سال پیش ترامپ به صورتی جنجالی ارائه کرد. اجرای این طرح سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری در سرزمین های فلسطینی به همراه خواهد داشت. تا پیش از این همه چیز مبهم بود. اما رئیس جمهوری آمریکا مفاد دقیق طرح را امروز سه شنبه اعلام کرد.
تعداد بازدید : 1
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4451503"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2632734/4451503?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما